22 september 2009

Trött, låg och tårögd 22/9

Känner mig låg, verkligen nere. Vet inte varför men ögonen tåras hela tiden och jag känner för att gråta, men över vad? Borde vara glad,hösten är solig och jag har underbara vänner i skolan och jag har kul med dem, ändå känner jag mig så ensam :( trött på mig själv liksom.Ska åka ner till farmor idag efter skolan, måste och ska. har känns tungt och därför har jag inte varit hos henne men nu känner jag mig liksom redo. Låter helsjukt men så är det. Måste fixa mina instrument, annars blir det kris i morgon när vi ska redovisa, undrar lite vad de andra skulle säga då ;)
När P hade åkt i dag la jag mig igen och sov till 9 kände att jag behövde det, sover så illa om nätterna. S kom upp och släpade med mig ut på en promenad, innan frukosten. Var lite besvärligt men det gick det med. Kändes bra efteråt och frukosten var himla god :D Idag när jag fusk vägde mig så var den riktigt snäll ( vågen alltså) den visade en vikt som inte funnits på denna kropp på 10 år säkert och det känns bra ;) Önskar bara att det gick så bra för S med, hon sliter och kämpar och är så himla duktig, hon är så fin men om man är missnöjd är det svårt att se det med sina egna ögon. Skulle åkt in till skolan idag vid 9 men fick ett tråkigt mess i går kväll, min kompis hade fått tråkiga besked hemifrån och skulle åka hem, hoppas verkligen att det slutar väl, för jag vet hur den smärtan känns och J är alldeles för ung för att få uppleva det redan. Håller tummarna det hårdaste jag kan för eran skull. Har en annan blogg kompis som fick ta bort sin häst i helgen och att läsa det hon skriver gör så ont, vet hur hon känner det. Lider med henne :/
Kanske för mycket ledsamheter runt mig nu som gör att jag är låg, men jag vet också att det bara är tillfälligt snart är jag samma galan Lotta igen :D
Nu ska jag tillverka ett instrument och sedan hänga tvätt. Blir en tur in till kalmar med och träffa mina goa kompisar och skratta med, spela gitarr med :( mindre kul då det aldrig funkar. Har insett att jag inte är någon trubadur och kommer aldrig att bli :)

Ha en bra dag :)

Inga kommentarer: