26 september 2009

Lördag :) 26/9

Vaknade halv tio..lite förvånad men det var tyst i hela huset, maken sov bredvid ( chockad), barnen sov, ja varför ska man upp då :) Men upp kom jag för magen skrek. Idag har jag inte planerat något men fått info om fönster bytning så det blir dagens uppgift. Är dock lite skeptisk..jag byta fönster..ja ja det kanske går. Jag kan ju räcka honom lite verktyg och så ;) Ska bli så kul att få vita fönster, att få bort dessa bruna lister och fönster karmar, bara längtar. Svärmor lär få spader, hon gillar inte att vi ändrar på hennes hus men vem bryr sig ( inte jag ) Huset är vårt nu och då bestämmer vi.

Caroline:
Klart du får den nya bloggens adress, men jag måste lära mig den först och sedan få klart för mig vad jag ska ha den till, men du tillhör den lilla skaran som är inbjuden :). Den kommer...
Köket ja vad ska man säga. Tror att vi löser det ganska så fort bara han är hemma vill säga, men 7 veckor låter okej :). Nu ska vi byta fönsterna först sen får vi se om det blir nåt garage tak? har inte hört ett ord om det än.. tråkigt nog.
Tycker det är charmigt med gamla hus och deras vinklar och vrå, man bygde inte så värst rakt och så förr i tiden. Kan förstå att det tar längre tid men det blir bra gjort och det är en tröst när man står mitt i det eller hur ? ;)

Nä tvätten ska upp och maken ska ut så tjingeling :) återkommer troligtvis med bild bevis på att JAG bytt fönster ;)

Inga kommentarer: