27 september 2009

Å så var det söndag igen då 27/9 till och med.

Tiden går fort, hinner knappt reflektera över dagarna längre för de är förbi på ett nafs. När började tiden springa så fort? Hur ska man hinna med något i denna fart? Jag kommer vara gammal innan jag sett, gjort allt som jag vill och ska. Men då blir det ju pension rabatt så det kanse är bra ändå ;)
Idag sov vi till halv nio. trött men upp ändå älsklingen var iväg och inhandlade nybakta frallor :( omöjligt att låta bli, de var så varma så smöret smälte .. det var så gott.. :) Sedan hamnade jag vid datorn ett tag, visste inte riktigt vad jag skulle göra, planerade in rensning av framsidan och bilbingo. Började med att tvätta , slängde ut alla sängkläderna i blåsten och solen, sedan gick jag lös på landet på framsidan, ( baksidan blev klar i går ) Det var trögt, otroligt att ogräset kan sitta så hårt fast fick hämta stora spaden till slut, ganska så svettig och irriterad vid det laget, maken bara skrattade, hmm han ska få sen, blir till att ge mig en dunder massage framför tv ikväll. När det var klart tänkte jag att jag kunde börja med det andra, lite gran bara. men vet ni jag slet som ett djur och efter ett bra tag så var allt uppgrävt och iväg kört. nu har jag då ett tomt land, men det ska förhoppningsvis komma i något längre fram. Tänkte flytta fram lite från baksidan och se om de trivs bättre för just nu är det inte så mycket att hänga i julgranen ;) Lunchade och hängde ut maskin nr två, bra torkväder, det gillar vi. Men hoppsan klockan var två redan och jag var inte riktigt i skick att åka på bilbingo, har värk i hela kroppen just nu och jag kan tänka mig att det inte är bättre i morgon :/ men det är fint i alla landen, gräsmattan är klippt och jag har tagit bort allat som jag ville få bort. Tvättat 4 maskiner och två är torra :D gillar jag. Bäddat rent i sängarna och maken ska fixa middagen, känns som att jag kan slappna av lite nu. Sonen har rymt till VP med L och det behövde de, de har suttit i källaren sen i fredags kväll och idag blev jag sur. Är kanon väder ute varför sitta inne? men ut gick de, de hade nog börjar tröttna på att sitta där nere. Blir nog jag som gör maten låter det som. Kramizar på er :D

Inga kommentarer: