15 september 2009

Tisdagens alla tankar 15/9





Idag är jag lite ledsen men samtidigt lättad för en annan persons skull. En kille/man som jag var dödligt kär i för länge sedan :/ har lämnat detta jordliv. Men samtidigt som jag känner lite sorg så är jag samtidigt lättad, för nu finns det ingen smärta längre, inga frågor om varför och ingen hemsk ångest över att behöva dö och att veta att man ska det. Jag tackar dig för alla underbara stunder som du givit mig, stunder av glädje, sorg och kärlek över alla gränser för vem minns inte orden.. No one puts baby in a corner :) jag bli glad bara av att skriva meningen. Vila i frid nu Patrick Swayze, för det är du värd.

Helgen har gått och en ny vecka har börjat, lika stressigt som vanligt. Gillar inte att behöva stressa, gillar inte att lägga sig på kvällen och vara skit slut men det värsta är att jag vaknar och är skit slut med :( Bara man inte blir höst deppig för det orkar jag inte med just nu. I går slet vi som djur kändes det som, men vi ( klasskompisen och jag då)han med en hel del och idag skickade jag in två uppgifter, så underbart. Nu har vi en kvar och den måste jag också fixa idag eller senast i morgon för jag får inte ha boken längre, bibblan vill ha tillbaks den, tyvärr. men det får lösa sig orkar inte , orkar inte att bråka om det med, vill bara bli av med den och gå vidare med nästa.
Var på mammografi i går med, är alltid lite ångest laddat då jag varje gång blir påmind om känslan när jag hittade en stor knöl i mitt högra bröst och ångesten innan alla andesökningarna var klara och man fick besked..det var långa veckor ska ni veta. men tack och lov var den godartad den gången. Har knölar lite då och då men har blivit stammis på mammografin i Kalmar och Oskarshamn, de tar en på allvar och det är skönt att veta. Tycker att alla kvinnor ska undersöka sina bröst kontinuerligt och även vara uppmärksam på om det blir insjungningar och miss färgningar på brösten, alla små detaljer som känns konstiga eller ser konstiga ut, sök för det, gå inte och var rädda för det är bättre att komma in i tid än för sent. Tro att ni håller med mig i denna fråga. Stöd även gärna bröstcancer forskningen med en liten slant eller köp den rosa rosetten.
Gitarr spelet går inget vidare heller :( fattar inte varför inte fingrarna och hjärnan kan samarbeta? hur svårt kan det vara, denna uppgift som vi har att lära oss dessa ackord mm kommer bli en kämpig nöt att knäcka i december :/ ångest redan.



Nu är det dusch time sedan tv..Mentalist ikväll :) ser jag fram emot. Kramizar

Inga kommentarer: