22 september 2009

Arg som ett bi :(

Kan man koka över? kändes så idag på pakeringen på Algots. Bil fan har varit lite bökig att starta ett tag men alltid gått igång. maken har kollat och undersökt men inte hittat något fel. Men idag när jag kom från Kalmar och efter en sväng hos farmor som alltid får mig att känna mig skit hemsk som bara stannar en kort stund, åkte jag för att handla lite.Bilen går som en klocka :) Glad är jag. Handlar och kommer ut och bilen vägrar starta, nu menar jag verkligen VÄGRAR. In igen och lyckas få S bil nyckel, då kommer J och jag ser min chans. han är händig han och jag ber snällt, jo då han ska hjälpa till. Ut igen då och han lyssnar, han pillar, han kollar och han ger sig till och med på den tyska instruktions boken, men får ge upp. Då tänker jag att det blir signalen för bilen nästa...så jävla arg så jag kokar. Ringer upp min kära make då 15 mil bort och gnäller, det hjälper föga. Får ett tips ska kolla med den andre bil nyckeln och om jag får igång den ska jag åka direkt bort till Statoil ( gamla Be-Ges)Jag hem och letar bil nyckel tills jag inser att den ligger i Passaten. Nu håller jag då på att svimma av hunger då jag inte ätit något sedan halv nio ( inget medvetet val dock)trycker i mig en banan och åker tillbaka. Sätter mig i bilen och ber till högre makter och vrider om nyckeln...den är stendöd. Nu blir jag tårögd av ilska, jävla bil funka muttrar jag argt och bil fann startar :) ler lite nästa gång ska jag svära direkt och hota med signalen. Bort till Statoil då och C, min räddare kommer ut och stoppar datorn i bilen. Datafel på mjukvaran.. men hallå det är en bil. Ja ja kan inget mera göra utan kör hem eländet och ställer in han i garaget, tänker inte titta åt han mera denna vecka. Tack och lov att vi har Venton, den gamle högen som går jämnt aldrig några problem. Nu är jag så hungrig så jag ser stjärnor och P kommer hem och vi tar oss varsin hamburgare, så gott. Huvudvärken börjar med släppa efter en Treo och nu ska jag bara iväg en kortis och handla Cambridge, sen blir det kväller och jag lovar jag ska sitta i soffan och inte göra något alls. Arg, sur och inser att någon bilmekaniker blir jag aldrig heller :/ Undrar lite om jag snart kan något alls.....

1 kommentar:

Caroline sa...

jobbig dag, lider med dig. Stackare
Kram