10 september 2009

Torsdag 10/9

Är ledig idag eller ledig var fel ord, men jag slipper åka in till kalmar och skolan :) När p kom iväg till skolan idag förberedde jag mig för sängen igen, men det hade blivit pannkaka. La mig aldrig satte mig och läste i stället och nu har jag läst ur en otroligt tråkig bok. Fattar inte hur man kan skriva så otroligt tråkigt om intressanta saker? menar att använda sig av en massa svåra ord (som man inte fattar) tycker inte jag att man blir en bättre författare och som läsare förstår man inte heller mycket, inte jag i allafall. Men har insett att den mesta studentlitteratur är svår och tråkig, de man har gillat är väldigt få. Nu ska jag då ge mig i kast med nästa svåra uppgift, jag ska bli konstnär ( fnissar högt) jag kan knappt ta ett rakt streck och nu ska jag börja förfalska känd konst..ja man kommer upp sig här i världen ;) Har en uppgift där vi ska måla av en känd tavla för att få känna på hur det känns att måla på just det viset, ser ut som ett barns teckning så jag tog den för det såg inte så svår ut men nu är jag inte lika säker längre.



Så här ser den ut och det är mest klotter eller hur? men det kändes lättare då än nu. Men det är väl bara att kladda lite ;) skam den som ger sig. I kväll kommer älsklingen hem, saknar honom så :) Ska på mötet med och det känns väldigt nervöst, har fått ett telefonsamtal till idag från lagens långa arm och vi pratade i över en timme, var skönt att få ventilera det man bär inom sig, finns bra personal hos Polisen med :D Känns skönt att de är med i detta och att man har dem i ryggen(det känns så just nu i allafall)men är inte mindre nervös för i kväll för det men det är lika bra att få det överstökat och hoppas att det blir bättre, hoppas det av hela mitt hjärta och lite till för det har varit och är fördjävligt nervpåfrestande. Är något som INGEN ska behöva genom lida, man kan ju undra om de som mobbar har en aning om hur mycket skada de gör? ja ja nog om detta nu ska här målas men blir nog en chokladshake först ;)

Ha en bra dag det ska jag för jag är ledig :D

1 kommentar:

Nettan sa...

Jag tycker att det är en väldigt fin tavla du valt. Det är väl inte klotter. Ha en trevlig dag.