13 september 2009

Söndag 13/9

Vaknade runt 8 tiden men ögonen ville sova vidare, så trött. Men fick ge mig denna helg :D maken åkte och inhandlade nybakade frallor, mmm så gott det var. Nu sitter jag här mätt och belåten. Har en söndags stek som puttrar i grytan, luktar ljuvligt. Tänkte den kunde stå på när jag är iväg så äter vi när jag kommer hem, bra planering. Idag är det då häst tävling som gäller, den första för Matthias och Lagun. Har precis pratat med syster yster och dressyren och hoppningen gick väl så där men man ska inte begära för mycket , de har bara jobbat ihop i en månad, häst och ryttare. Kan tänka mig att det är mycket känslor med för Matthias. menar det är bara 5-6 veckor sedan han red sin ängel på dessa banor och det måste kännas idag. jag fasar lite för att komma dit och denna ljuva gula häst inte står i sin box och tittar på mig med sina vackra ögon..aldrig mera kommer jag se den blicken men den finns i mitt hjärta i en röd liten sammets ask och där ska jag bevara den i hela mitt liv, usch nu blev jag sentimental. Lämnar det ämnet :/
Terrängen är kl 14.00 fick jag reda på nyss och han startar ca 10 över. har lånat P kamera och jag hoppas det inte kommer att regna men blött var det så syster yster.
Veckan som gått har varit kämpig, inte så fysiskt men psykiskt, känner att jag ligger efter med mina uppgifter och när jag sätter mig och ska göra dem så kommer det bara ut dravel, det kan jag ju inte lämna in heller. måste ta tag i det och kämpa hårt för det måste in i tid. Tavlan är nästan färdig målad men det är mest ett skämt känns det som ( Fnissar) den ser förskräcklig ut. men jag har försökt och det var det uppgiften gick ut på delvis.
I fredags dock fick vi slita häcken av oss på dansen, där kan man snacka om fysisk smärta. Vi skulle vara höstlöv ( ja ni läste rätt " fnissar") Vi fick en massa olika rörelser som vi skulle dansa, rulla, snurra, lägga oss graciöst ( ja tjena, inte jag då)mm ja det var skit kul ( not) och man fick svettas ordentligt. sen blev det helg, kan inte röra mig. Har så förbannat ont i hela kroppen, känns som om någon slagit mig gul och blå, tror att det kallas träningsvärk, förstår dock inte varför JAG som ÄR så väldigt VÄL tränad får det ;) Har lidit hela helgen och min stackars älskling har bara fått titta på mig, inte röra för det gör så ont :( Inte kul alls.
Sonen har haft en kompis hela helgen, de har lanat och skrattat. Otroligt vad det har gjort honom gott, han ler och skojar och det lyser i hans ögon, det värmer mitt hjärta ska ni veta. Hoppas Hoppas verkligen att det hjälper att det vänder nu så han blir som en 16 åring ska vara, de gick en sväng igår kväll sent och jag fick nojjan, blev hel stirrig. men efter 45 min kom de tillbaks skrattande och gjorde nog tappra försök med att smyga, de trodde nog att vi/jag sov men icke då. Sov gott sedan dock när de var hemma igen, kommer nog vara så i början innan man vänjer sig, om man nu kan det. Har mer eller mindre bestämt mig för att gå på mötet den 12 oktober om nattvandrin, tycker det behövs flera aktiva föräldrar i denna kommun, tror många skulle bli förvånade om de såg eller visste var eller vad deras barn gör om kvällarna /helgerna. Dömer ingen dock, alla har man olika skäl till varför det blir som det blir men man kan ju undra lite , tycker lilla jag då. MINA ÅSIKTER DOCK. Nu ska jag börja att fixa till mig, ser verkligen fram emot en blöt dag på Udden ;) Foton kommer här och på FB när jag kommit hm i eftermiddag :D
Kramizar...

Inga kommentarer: