9 september 2009

Onsdag 9/9

I dag är det den 090909, undrar om det hänt något speciellt idag? Men hur ofta gör det det igentligen.. :) Har inte varit här på ett par dagar, har inte orkat, skolan suger all kraft ifrån mig och kvällarna orkar jag inte med något alls, skit tråkigt då det är meningen att man ska hinna med en jävla massa läsning, svara på frågor, skriva reflektioner och vara allmänt intresserad. orkar inte punkt slut. I går hade vi en kulturdag och det var givande :) Bäst var efter middagen då vi var på länsmuseet och fick titta på en utställning om "Killar" Den var bra, riktigt bra. kan rekommendera er att göra ett besök, killarna har varit riktigt seriösa och man får sig liksom en liten tankeställare. Fuskade med en kanelbulle, nybakad :D så gott det var. Blev en sån istället för frukten, inget byta som jag gnäller över precis. Idag har vi påbörjat våra masker, var kul. Trodde faktisk inte det när läraren plockade fram lera ? men det blev bra till slut, bilder kommer framöver :)
Är glad för första gången sedan skolavslutningen har sonen haft en kompis hemma, har varit mycket skratt och det känns väldigt bra ska ni veta. Nästan tårar glad, det här är vad han behöver så jag hoppas det blir flera gånger, de ska nog lana här på fredag och det ställer vi mer än gärna upp på, bara han är glad :D I morgon ska vi på ett möte som jag hoppas ska ändra på hela den här historian, vi har oväntat fått hjälp av polisen , otroligt eller hur ;) Fick ett samtal och jag hoppas att det ska lösa sig nu för nu kommer frågorna från motsatta hålet, från de som mobbat och deras föräldrar. Känns bra väldigt bra. Bara det nu går bra, magkatarrs varning mm tyvärr :( Fuskade när jag handlade, det slank ner något i korgen som inte skulle vara där...lite naturgodis ;) men gud så gott det var, det liksom smälte i munnen och aromen och smaken blandades mm så underbart det var, men nu är de slut för det vara bara sådär ca 10-15 bitar. Fy Lotta men ibland måste jag bara få fuska annars går det här åt pigsvängen. I kväll är det True Blood, så bra det är, helt fast är jag och jag som inte skulle se någon serie innan Grey Anatomy började nu i slutet av september, men men kan inte låta bli dessa sexiga vampyrer har fått mig fängslande intresserad av tv ;)

Läste något väldigt bra skrivet på en av mina bloggar som jag följer, om skilsmässor och barn, det är Marcus Birro som skrivit denna krönika och det kändes i hjärtat när jag läste den. Är många barn som tar på sig för mycket av föräldrarnas skilsmässor men måste också säga att vara kvar i ett förhållande/gifta för barnens skull är inte heller rätt men man måste kämpa, funkar det ändå inte så måste man i allafall försöka, försöka göra det bästa för barnen SOM många gör och klarar av alldeles kanon bra. Det här är ingen pik till alla som lever ensamma för ni gör också ett kanon jobb. Skäll inte på mig nu bara, min tanke är god :) Vet många som är ensamstående och lever bara för sina barn, de har det bättre än visa i förhållanden. Nog om detta, känns som om att jag trasslar in mig mer än nödvändigt. Är ingen pik åt någon nu bara så ATT NI VET DET:
I helgen är det tävling på Udden och jag ska dit se när M tävlar Lagun på terrängbanan, kommer kännas lite konstigt då min gula ängel inte finns där men det får gå. Är så glad att det går bra för dem nu, i helgen som var vann han en tävling och tror att han placerade sig i den andre med :D Bilder kommer :D
Nu är det natti natt :D

Inga kommentarer: