17 november 2008

Vilken jäv.. måndag :(

Vilken jäv.. skit dag. Det märks att det är måndag. Började med att jag försov mig, rejält (eller ca 30 min men det räcker för att jag ska bli stressad). Väckte sonen som inte var pigg, beslutade mig för att trycka i honom ett par panodil och sedan till skolan, jag kör den hårda linjen. Nä men det är bättre att gå dit och försöka än att ge upp direkt på morgonen för vem fasen är inte skit slut då. Hämtade upp F som skulle åka med, stackarn trodde att jag glömt bort henne men nej då bara lite sen, kom ihåg att gratulera henne på födelsedagen, bra det i alla fall. In till kalmar och träffade gruppen, ja vi sitter där och jag fattar nada av detta arbeta, så här står det att vi ska göra

1.Beskriv egenskaper hos median, höjd, mittpunktsnormal och bisektris i olika trianglar. Hur många medianer, höjder, mittpunktsnormaler och bisektriser har en triangel?

Är det någon som kan förklara denna fråga för mig och hur man ska kunna skriva ca 10 sidor om detta ämne, jag har inte fått ihop en enda än. Jag hatar matte och jag ska arbeta med barn i åldern 1-6 år så vad har jag för nytta av en triangels bisektris då? Blir så trött, ja vi slutade i bra tid iallafall, runt 11 tiden. Iväg till maxi och skulle fixa lite saker till farmors flytt i morgon, passade på att handla med, sedan till IKEA, har nog aldrig sprungit igenom så fort och jag gick inte vilse en enda gång (väldigt konstigt eftersom dottern inte var med, hon hittar överallt där)Skulle köpa påslakan och ett överkast, okej, det skulle inte vara mörka färger men inte för ljusa heller, men gärna glada, hm hm hm. Är det någon som vet hur mycket säng kläder det finns på IKEA, men jag tog bara ett par till slut och det blev ett ljust grönt överkast, kommer att bli fint på rummet. Hem sedan lagom stressad, hade två kap att läsa, söka info om arbetet med trianglarna, då upptäcker jag att jag fått ett mess, från sonen. Mamma jag mår skit jag åker hem, gör en sjukanmälan, visst kan jag det i bilen på väg hem, orkade inte tänka, skickade ett mail när jag kom hem till en febrig och väldigt täppt son = dåligt samvete mm lite, tryckte i honom 2 panodil (Igen)och nässpray, sedan blev det soffan, inget wow. Han blev inte sur ensingång så han är nog dålig. Tog en paus och kollade posten m.m. upptäckte att min dator var på, ja då fastnade jag med mina bloggar då, är alltid kul att läsa och i dag hade jag fått svar på en hel del,

Tack Tiagirl för att du vill hjälpa mig men jag är så dum i huvet så jag får inte in den där jäv räknaren så nu skiter jag i det, men du är välkommen hem och fixa det när du vill, jag kan bjuda på kaffe och en pepparkaka :D jag lyckades dock att länka, tror jag i allafall ;)
Jag är en sådan där som måste ha någon bredvid mig som visar första gången sedan kan jag oftast själv, men ja jag skyller väl på åldern. Ja sedan var det plötsligt dags för middag då, jo jag hann gå en sväng in till köpingen med och köpte nya inne tofflor till farmor, scholls skulle det vara okej då då blir det väl det då. Farmor kan vara väldigt envis men är man 96 ½ år så har man väl rätt till det eller hur? Middag då ja det blev Lasagn blev väldigt gott faktiskt alldeles chockad, prövade en ny grej som F tipsade om idag. jag misslyckas alltid med min ost sås, men hon sa att hon köper cream fraich och blandar i riven ost och kryddor och har som ost sås, blev kanon gott, det kan jag rekommendera varmt. Ja sedan tog då min älskling hand om disken, inte frivilligt kanske men för att vara snäll, jag hade innan detta tvättat de nya påslakanen och överkastet och kört det i tumlaren, så nu fick jag åka ner till nabben och lämna alla sakerna, blev sittande där i en timme ca, stackars farmor hon har en sådan ångest över flytten i morgon, om hon har kläder, finns det något kaffe, kommer det någon och hälsar på henne ja frågorna kommer i en jämn strid och hinner man inte svara gör det inget för hon frågar om samma sak efter ca 5-10 minuter, tror att närminnet har lagt av totalt. Nu gott folk kan jag säga att när jag körde hem från nabben var det tur att det inte dök upp något djur för jag hade noll koncentration på vägen, höll på att somna, inte bra. Detta är min måndag och jag är så glad att den snart är över för nu kan ju faktiskt inget hända mer eller? Nu ska jag krypa i träningsoverallen och sätta mig i soffan och se City akuten sedan i säng, för i morgon är det en ny dag och jag hoppas den blir bättre. Sov gott där ute :D

Inga kommentarer: