15 november 2008

Lite smått och gott då :)

Vad trött jag blir på alla måsten, jag har haft en lång lördag men inte fått nåt gjort dom jag skulle, så trött jag blir. Vaknade ca 20 över 8, frukost med älsklingen, fixa till mig lite sedan ner till farmor. Syrran kom med och även U, vi packade och valde möbler, tavlor och så vidare, sedan lastade vi allt i syrrans häst transport. Allt gick bra, rummet var fint men blev bättre med möbler i men det måste upp mer på väggarna, har ett par dagar till på oss. Mån-tisdag ska hon flytta verkar det som. Farmor verkar ha förstår i allafall att det kommer bli bra men är ledsen ibland och det förstår jag för det skulle jag med vara. Sedan hem, alla var hungriga och dök på mig, ja jag hade kylskåpet med mig till Nabben, blir så sur är det bara jag som kan laga mat. Fixade lite mos med korv i ugnen, pratade lite om P besök i Oskarshamn men fick inget vettigt svar, så jag vet inte om han kan tänka sig gå där eller inte. Ungdomar, inte ett vettigt ord får man ur dem. La mig sedan efter ätning och diskning för att läsa min skolbok, ja jag läste i allafall 4 kapitel innan jag somnade och sov stenhårt i en timme ca, vaknade och frös hatar att göra det. Boken är inte tråkig men nattens alla ovanliga ljud har stört min naturliga sömn så jag behövde väl den timmen extra idag. Tog en rask promenad till Netto, skulle köpa ost kaka eftersom det var ostkakans dag i går, fanns inte på Netto så vi gick raskt till Konsum, fanns bara små byttor där och det ville vi inte ha så vi gick vidare till Algots, där fanns det, konstigt att man inbillar sig att det ska finnas någon annanstans istället för åka till Algots direkt, ja maken och jag fick oss en rejäl promenad i blåsten. Både på gott och ont eller inte ont för det finns inget bättre än en rejäl promenad. Sedan smaskade vi då på Ostkaka lika gott varje gång :)Nu är det svart ute och klockan är bara 19.07, känns som om det var mitt i natten typ, gillar inte detta mörker, ska nog sola i morgon för jag behöver ljus och värme.

Upptäckte att jag missat vår allas Astrid Lingrens födelsedag


Hon hade fyllt 101 år i går om hon hade levt :) Vår allas bästa sagotant.

Inga kommentarer: