14 november 2008

Galen, nya stövlar och många tankar

Vet ni vad som kan göra mig totalt galen? Jo att sitta i en bil med någon som tror att de vet allt, var i kalmar idag med mina svärisar och det var en upplevelse må ni tro. När man åker i en rondell som är två filig får man köra om på höger sida eller hur, nej då ena svärisen fick spelet och tutade och bar sig väldigt konstigt åt, försökte förklara men det blev bara surt. NU vet jag då att jag har rätt eftersom dottern håller på och kör, då blev han ännu tjuriga för att jag sa att han hade fel, ja det är inte det enda men orkar inte skriva allt här. kan inte människor inse sina egna begränsningar och tänka till, allt är inte som det var för 30 år sedan, gamla människor har svårt att förstå det har jag märkt.
Hittade dock mina stövlar, skit nöjd är jag. Kan då säga att affären är värd att besöka för priserna är normala, kanske inte bästa kvalitet men för priset är det bra skor. Finns mängder med stövlar med hög klack, som jag då inte kan gå i, är lång och har aldrig lärt mig vingla omkring på höga klackar men önskar att jag kunde för det är snyggt.Blev att besöka många affärer och allt skulle kollas, kan tänka mig att hade jag åkt in själv så hade besöket tagit ca 1 timme nu tog det då 3½ timme, snacka att jag var helt slut när jag kom hem. Blev att fixa till lite tacos och sedan ta det lugnt. Har hela huset fullt med killar men det gör inget för sonen är så glad att någon kom,är alltså lan här i natt. :) Fast han är nog inte lika glad i morgon bitti när han blir väckt, han ska till Oskarshamn och kolla in fordons linjen på Oskars gymnasiet, K får hänga med dit jag ska packa ihop sakerna till min farmors flytt, blir att flytta allt nu i helgen. Känns skönt men samtidigt väldigt jobbigt för hon är så ledsen. men i det långa loppet blir det bäst för henne och det kommer hon att märka.
Ja vad ska man göra ikväll då? båda tv apparaterna är upptagna av ungdomar, (S har en kompis här med)Jag och K sitter vid varsin dator och surfar runt, blir inte mycket vettigt gjort kan jag säga. men måste man alltid ha något att göra? Ser på dagens ungdomar som ska bli underhållna hela tiden, blev vi det på vår tid ? ( jag är inte från stenåldern, det låter bara så "fniss")Nä då fanns det inga datorer, eller inga som jag visste om i all fall, inga play stations och andra leksaker, men vi var nöjda ändå, jag ja hängde i Täby centrum på den tiden och det var tufft må ni tro (vi trodde det )Men man lärde sig en del fast det märkte man inte då. Idag när jag åker upp till Stockholm så blir jag nästan lyrisk över att ha växt upp där men inser snabbt att jag har det 10 gånger bättre här i lilla Mönsterås, jag ångrar inte min flytt på det glada 80 talet eller slutet av det. Nä nu ska jag inte tvinga er att läsa om mitt tråkiga liv längre. ha det så gott där ute :D

Inga kommentarer: