28 november 2008

Nu är det kväll så skönt :)

Äntligen är denna dag över, vet inte varför men jag är skit slut. Känns som att jag har hela världen på mina axlar och det har jag ju inte.Det har varit en trevlig kväll i lugnets tecken, kom inte så många som det brukar men de som kom var trevligt. Han fyllde inte jämnt så så stort är det ju inte. Det är kul att sitta i ett rum med folk och lyssna på vad de pratar om, ikväll har det varit allt från jakt till renovering, svärmor fick spader när vi sa att vi skulle riva väggen i köket och sa att det inte gick och var förbjudet, ja hon höll på en lång stund. Men det skiter vi i för väggen ska ner och det ska bli en öppen planlösning, vi äger faktiskt huset nu så hon har ingen talan, ganska så skönt. (fniss)Svärmödrar är bra att ha men gärna på lite avstånd, nu ställer min upp väldigt mycket och är snäll och så men gud så gnatig hon kan vara ibland.Jag önskar att vi kunde gå till banken(det kan vi ju i oförsig)och låna en massa pengar (som tyvärr ska betalas tillbaka, på mini löner)och riva hela köket, upptäckte idag att allt kakel bakom spisen sitter löst, så nu blir det inga mer regnöringar bakom spisen för då rasar allt. Eller kanske jag skulle det `:)(Fula tankar nu)Bara för att jag pluggar är det ont om pengar och man har ingen lust att låna på sig för mycket just nu, men vi måste snart för alt bara rasar.Men samtidigt kan vi inte vänta till 2010 när jag slutar plugget, då får jag nojan.
I morgon hoppas jag på en liten sov morgon, så länge det varar. K är så morgon pigg, väldigt irriterande. Nu ska jag skriva till tiagirl och fråga hur hon gör tavlan som hon har på sin blogg, är skit häftigt. wordle heter sidan men jag fattar inte hur man gör, jag är lite trög med nya saker:) Tjingeling

Inga kommentarer: