26 november 2008

Onsdag morgon 9.53


Onsdag redan här fattar inte var veckorna tar vägen, hur ska jag hinna allt innan jul. Skulle få sov morgon idag, sonen har studiedag och S klarar allt själv (det gör sonen med men för att förhindra försovning så går jag upp med honom) Men katten väckte mig långt innan jag behövde gå upp så det var den morgonen då. Skjutsade S till skolan, de ska fixa några korgar idag och det var mycket att bära på, hon är med i ett företag i skolan som tillverkar och säljer frukt och godis korgar så behöver ni någont sånt så hojta till, det är billigare än ute i affärerna.Hon är även med i ett annat företag som säljer student saker, ska ni ta studenten så finns det mycket prylar. Fanns inte så mycket att välja när jag tog studenten för många herrans år sedan, det var en traditionell mössa som gällde. Idag kan du få den nästan precis som du vill med bling bling och namn mm.vad händer idag då, ja skolan kl 13.00 - 16.00, innan dess ska jag försöka hinna med en del men känner mig skit slut så vi får se vad som görs, ska läsa en hel del papper innan skolan i allafall, om betyg och sånt (vad jag nu ska med det till i förskolan) Känns som att man läser en hel del onödiga saker, menar när vi kommer ut finns det en ny skolplan, nya kursplaner och betygskriterier så varför lära sig de gamla? Ja det finns en hel del onödiga saker i denna utbildningen men det mesta är bra så ska väl inte klaga, jo på matten kan jag klaga, skit matte:(
I kväll ska jag kanske baka vanliga bullar, det var så kul igår, men vi får se om tiden räcker till är Bonde söker fru och Grey`s Anatomy i kväll med och det vill jag då inte missa.

nej om jag skulle ta tag i mitt liv och göra lite nytta då, hinner väl lite i alla fall :) Ha en bra dag

Inga kommentarer: