8 november 2008

Vart tog lördagen vägen då?

Tänk vad en dag går fort igentligen, har inte hunnit med någonting som jag hade planerat. vaknade runt 9 tiden, nybakat frallor var hemköpta och te var färdigt, inget att klaga på där inte. Tack älsklingen min :) När barnen väl var vakna och uppe och klara ja då var klockan redan 12.00 :( halva dagen har gått typ . In till Kalmar och IKEA, det finns mycket där som man skulle kunna handla, ett nytt kök, ett nytt badrum, nytt sovrum ja varför inte fixa till hela huset, det skulle verkligen behövas. Men fattig som en kyrkoråtta är man och då är det bara att titta som gäller. Sedan blev det då Bahouse, Hjälp, var första gången vi var där men vad det var stort. Vi delade på oss och skulle hitta stuprännor. Vi hittade en stjärna att ha i fönstret, julklapps papper. K fick sin Fars Dag present, en liten typ borrmaskin. Sedan gick vi ut och fick vända in igen, hade glömt stuprännorna ju, men det fanns så det är bara att handla när vi har med oss något att ta dem på. Skönt ett problem ur världen då. sedan blev jag och barnen överaskade av älsklingen min, han bjöd på mat. var på en pizzeria Milano i Kalmar, gott käk.Är alltid gott att bli bjuden på mat eller hur? ;)
I kväll ska vi bort till ett par kompisar, kul. Sitta och snacka och kanske spela lite kort..
Har då inte hunnit med allt läsande som jag skulle göra idag , jag har läst en del och börjat på två olika uppgifter tills jag kom på att det troligtvis är bättre att ta en i taget i stället för att jobba med båda samtidigt. Så i morgon måste en av dem vara klar och den andra nästan färdig, jag får skumläsa, gillar inte det men vad gör man, All läsning till omtentan tog för mycket tid från detta som jag borde ha läst nu. Men en sak i taget annars brakar jag.
Må så gott :D

Inga kommentarer: