30 november 2008

Söndag och jul skyltning :D

God morgon eller förmiddag får jag väl säga. Blev sovmorgon idag, telefonen väckte oss kl 9.30 ovanligt för maken sov fortfarande. Lång frukost med gott bröd från marknaden igår. Bäddat rent och tvättar = alltså en normal söndag. Ska hämta sonen sedan sedan gå upp på köpingen och kolla in lite julskyltning. Måste ju ha ett knäck äpplen, fast de är väl skit dyra i år, tror de tog 25 kronor för dem förra året. Tyvärr så är det skit väder inget kul att gå på skyltning i, det ska vara snö och ett par minusgrader då är det stämning i mina ögon. Tycker ni ska gå in och skriva på denna kampanj som jag hittade på tiagirls blogg idag , Vit jul



Det är alldeles för många barn som inte har en trevlig jul, utan lever med stress och fylla och gud vet vad. Man klarar faktiskt av att vara helvit i ett par dagar, julen ska vara för barnen skull, att se deras tindrande ögon och all denna glädje. Det ger så mycket så låt alla barn glädjas denna jul. (otroligt så poetisk jag låter)men jag menar det faktiskt. Näpp hämta sonen var det, ha det så bra denna gråa söndagen, den sista i November. :D

Inga kommentarer: