25 november 2008



62 goda saffrans bullar blev det, smarrigt värre var det :) Upptäckte att det var riktigt roligt att baka, har inte gjort det på evigheter. Testa receptet för det var super lätt. Så nu har vi fikat på bullar och mjölk, är super gott. tråkiga i kväll är att det inte finns något på tv att se så jag måste plugga då och det känner jag inte för.
Har ni börjat köpa några julklappar än?
Jag har ett par stycken men i vanliga fall brukar jag vara klar så här dags, hinner ingenting just nu känns det som. Får bli en dag i Kalmar med maken och fixa allt på en gång.
Ska på jul marknad på slottet i helgen dock, är så mysigt att gå där och lukta på julen (hur nu den kan lukta då)smaka på lite smått och gott och se alla hantverken. ganska roligt faktiskt. Sedan är det väl jul skyltning här i Mönsterås på söndag tror jag, vet ej säkert. Är det någon som vet hojta gärna till då, alltid bra att veta.
Måste ju få visa en sådan go hund jag mötte på båten, en liten tjej som inte gillade att ha mun korgen på, kan faktiskt tänka mig att ha en sådan ras, vet ej vad den heter, kanske schäfer men vet ej säkert.

Hon satt helt tyst i alla dessa timmar med sin matte, gnydde inte eller skällde, undrar bara var hund stackarn uträttade sina behov, för det kan omöjligtvis vara så att hon höll sig mellan länderna. ja det var en snäll hund att titta på i alla fall. Tråkigt för Tiagirl som har fått ta bort sin hund idag, tänker på dig. Det är alltid svårt att ta bort sina vänner.
Nä om man nu skulle ta sig och försöka lära sig facebook då, har ingen aning hur man gör där och inte sitter jag där så ofta heller men om jag lärde mig nåt så kanske det vore roligare, vi får se. ha det så bra :D

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har inte köpt en enda julklapp ännu. Brukar också vara färdig så här dags. Den 6/12 ska vi äta på Larmgatan 10 med Anders jobb. Vi ska bo över på hotell och julhandla dagen därpå.Hmmm...