16 november 2008

Söndag morgon typ 10.40

Snacka om att vara skit slut, känner mig nästan bakis och det är tekniskt omöjligt eftersom jag inte varit påverkad av alkohol sedan 1984 . Vet ej varför men hjärnan vill inte komma igång, alltså så sitter jag här och gör ingenting. Planerna för i dag är att jag ska gå min långa runda, ta lite kort och bara njuta, fast det blåser storm så vi får se hur långt det blir.Sedan har jag lovat att hjälpa min farbror att damsuga hans hus eftersom han är ny opererad.När jag väl är i Nabben tänkte jag hälsa på en kompis och hämta jultidningarna, är ett tag sedan vi snackade en massa strunt så det ser jag fram emot. Sedan måste jag läsa ut boken som vi har till på tisdag, har fixat 7 kap redan så det går nog bra (bara jag inte somnar igen), sedan är det väl lugnt hoppas jag.
Måste komma på hur jag ska skriva ihop mitt arbete om Bisektris, det är stört omöjligt att hitta info, har sökt på nätet och olika andra ställen. Får bli Biblioteket i morgon efter vi har suttit på förmiddagen.Det känns ganska tröst löst med sådana här uppgifter när man inte förstår vad man gör eller varför man gör det, då fastnar det typ inte. Menar jag ska arbeta med barn i åldrarna 1-6 och inte ska jag lära dem hur man delar en triangel i olika cirklar (eller nåt sånt). Önskar att jag kännde en matematik lärare som kunde förklara frågan och hur man ska lösa det, för just nu står det still i mitt huvud, man känner sig bara värdelös istället. Jäkla skola, ibland undrar jag vad jag gav mig in på, men har jag fixat 2 år redan ska jag väl fixa de 2 år som är kvar eller? Ja jag vet inte men just nu tar jag en dag i taget för det brukar lösa sig då. Nu blir det en promenadis :D

Inga kommentarer: