17 juni 2009

Onsdagen dn 17 Juni 2009 ;)

Solen skiner himlen är bål, vad det är skönt att leva då...så sjöng barnen idag och visst stämmer det. vädret spelar en stor roll i ens humör. Har varit en underbar dag även idag, inte så mycket barn men man har ändå haft lite att styra med hela tiden. Lite vemodigt att gå hem för nu har jag inget mer innan v28 vad jag vet :( inte lika skoj. Men jag kan tömma köket, det vore kanon om jag höll min del och han höll sin, får se om vi kan åka in till kalmar i morgon och se om de kan hjälpa till På IKEA
( tror dock inte det)dom vill ju gärna att man ska göra allt själv. Sonen har varit i skolan idag och han gillade det inte, i oförsig trodde jag inte det heller ;) men vad gör man bara att stödja så mycket som man kan och hoppas på det bättre. Dottern är på bio, de ser Terminator (säkerligen felstavat)och jag sitter här och slöar, skulle nog göra lite nytta men kan inte komma på nåt ;)

läste på en av mina bloggar, stod en fråga där. Tror du på Gud?
Blev lite fundersam där, vet inte vad jag ska tro. när jag läste vad hon skrivit så började jag att tänka, vem bestämmer vad som ska ske igentligen, inte kan det väl vara en person som dog för väldans länge sedan? Är inne på ett område där jag inte är speciellt beläst på och vet inte riktigt vad jag tro. men kan hålla med Gunilla om att ens barn ska inte gå bort före en själv. det händer så mycket konstiga saker i ens liv och jag har svårt att tro att någon där uppe bestämmer vad och när det ska ske, tro mer på ödet.Jag går däremot gärna i kyrkan men det är för lugnet, jag blir lugn när jag kommer in i en kyrka, vet inte varför men det blir jag. nu springer jag då inte i kyrkan speciellt ofta ( därför är jag aldrig lugn ;)Nä skämt åsido, jag blev lite ställd av frågan...Vad tro du på?

Skriv gärna en rad :) Jag vill nu inte starta en stor debatt om detta, bara så ni vet ;) jag har inte blivit religiös eller fanatiker på något sätt...promiss ;)

1 kommentar:

Caroline sa...

gud tror jag väl inte på men visst finns det något andligt som styr lite granna över oss. Sedan tror jag sten hårt på ÖDET då jag varit med om det flera gånger. En kille och jag skulle åka samma buss han från Ålem och jag från m-ås till o-hamn. Men jag hade tittat fel så bussen gick aldrig förbi ålem. Jag hoppade på bussen in till o-hamn blev ståendes i en korsning helt utan anledning och där kommer killen med sin farbror som skjussat in honom till stan. De stannar precis framför mig. Jag beundrade Öjje lite på håll innan vi träffades, vi umgicks med olika människor b´var aldrig på samma fester eller så. Men Valborg 1996 kommer han ut till oknö i sin mammas bil och bli ´r avsläppt precis där jag står. Han känner igen mig då syrran och han umgåtts mycket så jag får en bamsekram och resten kan man ju ränka ut med arslet ;D
Så på den vägen är det, jag tror på ödet.