20 juni 2009

Midsommar dagen den 20 Juni

Vaknade som om jag inte sovit en blund på flera veckor, fattar inte att man kan bli så trött...IGEN. midsommar var det i går i detta underbara Sverige. Solen strålade och vi satt och njöt vid poolen, började fixa maten tills H slutade jobba och vid halv tre när vi skulle äta...DÅ ÖPPNADE SIG HIMLEN OCH DET REGNAR :( varför kunde det inte varit uppehåll i en timme till. Ja vi trotsade vädret och satt ute och frös, otroligt var är sommaren? Sen kom den tillbaks och vi njöt till och från hela kvällen, poolen var det 31 grader varmt i så där var de flesta. Dock inte jag kände inte för att blöta ner mig. Kvällen flöt på och vi hade skit kul men fasen så kallt det blev, hamnade tillslut uppe i deras tv rum och såg på film enbart för att värma mig. hem ca halv ett och stupade i säng :) Så gott :)
Lördag:
Vaknade vid tiotiden av en fluga, katten hade inte sagt ett ljud då är det i stället en fluga. tror att någon där uppe missunnar mig att sova någon gång. frukost och sedan tog det ett tag innan vi bestämde oss för om vi skulle åka över till öland eller inte...blev öland :) har varit en tradition i väldigt många år så där 20-22 år förutom förra då som maken och jag tillbringade på akuten i Kalmar, inte så kul :(Över bron och faktiskt solen sken och man såg en blå himmel :D mysigt. Gick en stund och tittade på folk och bestämde oss sedan för att åta nåt, Robinsson cruse skulle det bli men inte då, när vi kom dit så ville två äta Pizza och det vanliga tjafset började :( det blev pizza och två var tjuriga. nåja maten gick ner hur eller hur och vi fortsatte att gå runt och kolla lite i affärer, hittade lite t-shirts till sonen mm, allt var frid och fröjd men sen... :( Två tjuriga ungar som bara tjafsar och är otrevliga mot varandra, nu ska ni veta veta de är 18 och 16 år och då tycker jag att man kan skärpa sig men inte då, jag beslöt mig då för att skita i allt och åka hem, skit sur. jag hade planer på att lyssna lite på musiken vid strand och kolla på folk mm men inte då, nästa gång åker bara maken och jag blir nog lugnast så. hem och alla sov i bilen, jag fick sjunga för mig själv jag var med trött ju. Nu sitter vi här och bara slappar orkar inte åka ut till P och H som vi bestämde utan det blir en hemmakväll med lite gott. förhoppningsvis är alla på bra humör annars får jag utbrott. Visst är det tråkigt när man sett fram emot nåt och det sedan inte blir som man tänkt sig, ja ja nu är det som det är kan ju hoppas att alla tar det lika lugnt som vi även på öland så det inte inträffar flera tragiska olyckor.

Inga kommentarer: