11 juni 2009

Dagen efter och vi lever ;) 11 Juni

Vaknade i morse och kände mig totalt slut, värsta bakfyllan. Fick börja dagen med en Treo fasten jag inte tog en droppe i går. Konstig känsla vill jag lova :)
Dagen i går var fantastisk :) är så stolt över min dotter som skötte sig exemplariskt och jag hoppas att hennes dag blev så underbar som hon hoppats på för det förtjänar hon. Hon var uppe med tuppen, redan halv sex på morgonen var hon i duschen sedan bar det iväg för smink och hår, hemma igen vid halv åtta. På med klänningen och finputsade det sista. Skjutsade henne till hembygdsparken för Champagne frukost med klasskamraterna ;) det var livat värre kan jag säga. Hem en kortis och fick liv i en motsträvig son och fick iväg honom till skolan, hem igen. innan nio hade jag kört 4 vändor med bilen, stressigt värre. lite lugn och ro, passade på att själv duscha och fixa till mig inför dagen. Färgade håret häromkvällen och kan säga att jag är svart i huvudet, man ska nog inte sitta så länge som jag gjorde men men det växer ju snart ut eller nåt sånt :)Vid kvart i elva pös jag iväg utrustad med kamera och ett stort leende, upp till kyrkan. Var inte så mycket folk som jag trodde men det blev, det släpps enbart in 650 pers och man var lite orolig att inte komma in men det var lugnt. Var fint i kyrkan och många elever fick fina stipendium, inte dottern då men för mig är hon bäst i världen och behöver inga stipendium, vi vet att hon är bra ändå. Hem och hade faktiskt lite tid till att plocka fram det sista och så innan det var dags att bege sig till Gymnasiet och ut springet. Var soligt ( ibland har man tumme med väder guden ;)och varmt, massor av folk och roliga fordon. Sedan började det, alla klasser fick en stund på balkongen och det sjöngs och skrålades, min goding hon lös av glädje och det var så jävla kul att se att hon var lycklig för det förtjänar hon efter alla dessa hemska år som hon har haft. Parade genom köpingen, färd i Balvagn och mer leenden. Sedan tog vi med henne hem och hon fick pusta ut. Vilade och duschade, det gjorde susen för hon var ganska slut. beror nog på att all spänning släppte. Vid sex tiden kom alla hennes gäster och jag tror att hon blev nöjd med alla gåvorna :) Det hade jag blivit i allafall. Vid nio tiden drog hon vidare till kompisar och färd i till kalmar. Vi andra firade vidare själva, huset var tomt vid tio tiden och jag diskade allt och plockade ordning, skönt att ha det gjort. La oss snacka om att vara trött, sov nog inom två sekunder. Tur var väl det för vid ett tiden fick jag ett mess...hämtar du oss? Ja vad gör man såg dubbelt och snurrade runt lite men iväg kom jag, kanske inte den bästa bilföraren denna natt dock. Var en ilsk dotter som jag hämtade upp, de hade slarvat bort hennes kofta på Vallen ( en dyr jäkel med :( och det var bara 12 grader ute så hon frös så gudens, förkylningen kommer troligtvis på posten i början av nästa vecka ;). Hem med kompisen och sedan fick jag lägga mig igen :) Somnande nä inte precis, var ju vaken, började ljusna ute och fåglarna började kvittra. Smirre gillade läget och tyckte att matte vi går upp nu...inte så stor lust till det. Somnade efter mycket om och men och var sten död vid halv åtta när klockan ringde. men jag gick upp och allt har flutit på som det ska är väl skit slut i kväll men det kan jag ta. Ska lägga ut bilder med dottern måste godkänna dem först, väldigt viktigt för henne, har i allafall fixat dem alla ca 200 kort tog jag så något måste hon ju gilla :) Nu ska jag ut i solen bäst att ta vara på den för snart kommer regnet igen :(

Kramizar :D

Inga kommentarer: