24 februari 2009

Tisdag 24/2

Känslor otroligt jobbiga känslor. Det bara värker i mig och gör ont.. vill bara gå härifrån göra så det onda försvinner men det går inte det är så här i livet och jag kan inte välja, få henne att stanna kvar eller låta henne gå? Fick ett jobbigt samtal i morse av min farbror, min farmor ligger på hjärt intensiven i Kalmar. I går kramade jag min farmor och lovade att snart komma och hälsa på henne men inte trodde jag att det skulle bli idag och inte på en intensivavdelning. Nu vet jag att hon är gammal, hon har inga av sina vänner kvar, bara oss tre släktingar men det är inte så många kvar av min del av släkten och jag vill ha kvar dem för jag vill inte vara ensam. vet att det är egoistiskt att tänka så...Ur jobbigt det här. Skulle plugga idag men nu vet jag inte hur det ska gå, vet inte riktigt om jag ska åka in till skolan alls men blir det bättre av att sitta här hemma då? nä tror inte det. jag tar med böckerna in och sitter ett tag och läser hos farmor och sedan in till skolan, jag är ju nära om de ringer, hoppas dock att de inte gör det.
Är semle dagen idag men inte det känns roligt längre, men jag ska inte deppa ner mig utan försöka se framåt istället, det här är ju igentligen vad farmor vill ....... eller? Vill man dö? Jag tycker personligen att det är en jobbig känsla som jag har skjutit ifrån mig vill inte tänka på det det kommer väl ifatt mig ändå förr eller senare.
Idag fyller min syster dotter 20 år :D otroligt lilla"bobban" vad tiden har gått fort, kommer ihåg hur du kom till världen med dunder och brak och förändrade oss alla på olika sätt och vis. Du är i början av ditt liv och min farmor är i slutet, livet går sin gilla gång vad som än sker fortsätter dagarna att gå.

Inga kommentarer: