24 februari 2009

Fortsätt.. av Tisdagen.

Morgonen flöt på bra skjutsade barnen till skolan och sedan in till Kalmar Lasarett, hälsade på en ganska så dålig farmor, det var inte så mycket med henne kan jag säga. jag satt där en stund och hon höll mig i handen hårt och bad att jag inte skulle gå ( snyft) det var så svårt att hålla tillbaka tårarna kan jag säga hon är så rädd att vara ensam och jag vet att hon hatar sjukhus. varför kan hon inte bara få somna in? jag vill inte mista henne för allt i världen men nu far hon illa och det förtjänar hon inte. Hon har levt så länge, sett så mycket och förlorat så mycket, nu förtjänar hon bara det bästa. Jobbig värre sedan då till Eklunds konditori, med ett på klistrat leende och en enorm gråt klump i magen, le och prata var min tanke och det gick. även dans lektionen gick och jag var med hela tiden. hemresan hade jag goa E med mig och även S som vi plockade upp i stan (hon hade kört) Så gråta gick inte då heller, vet inte riktigt när jag ska gråta bara men det kommer väl. Sedan hem och slängde ihop lite Stroganoff med Spagetti ( konstig blandning) åt och stack iväg på samtal i skolan med sonen, var mer positivt än jag trodde, kändes skönt att de berömde mer än de skällde och det tyckte han med, han påpekade det på vägen ut. Han blir troligtvis godkänd i de flesta ämnena bara han kämpar på så nu får vi hålla tummarna och puffa honom framåt. Nu är det kväll igen då, det går så fort. jag har inte hunnit att läsa något och det gör mig stressad, alltså inget kalmar i morgon jag skippar det och pluggar istället, troligtvis blir det det på torsdag med för sedan är det redan fredag och då finns det ingen återvändo, bara att skriva. Nu tänker jag då ta kväller och äta en SEMLA till Navy CIS och sedan må bra till The Mentalist. Sedan blir det att krypa i säng och försöka sova, om inte tårarna kommer då för då blir det bara en ångestfylld natt utan sömn och alla dessa tankar. Hoppas inte det blir så.....

Inga kommentarer: