10 februari 2009

Tisdag 10/2

Jobbig dag i går, blev inte av med min huvudvärk hur jag än bar mig åt. Somnade med den och vaknade även idag med den, funderade skarpt på att stanna hemma och vara i sängen hela dan. men jag är ju inte sån tyvärr är för plikt skyldig så jag masade mig upp ur sängen och började dagen med en treo, har jag aldrig gjort innan (vad jag minns i allafall) Fick i mig lite frukost och sjukanmälde sonen som fått feber, hoppas han behåller den för sig själv. In till Kalmar och dans på schemat. Idag skulle jag ha haft med mig kameran in för jag hade fått en kanon film när mina klasskamrater lärde sig dans a streetdance. Var med ett tag men huvudet ville inte och mina ögon har runnit hela dagen, alla har trott att jag varit ledsen men det är jag inte bara lite huvudvärk då. Men det var kul att se alla försöka och på slutet var de väldigt duktiga. En stor applåd till er som slet så bra idag. Vår lärare Marie är suveränt duktig, det märks att hon kan dansa kan jag bara säga då :D Hem, läste det vi ska ha läst tills i morgon sedan la jag mig tills S kom hem på sin lunch vid 2 tiden, somnade nog, tyvärr får jag nog lida av det i kväll när jag inte kan sova. Var bara en 30 min men det brukar förstöra för min nattsöms rytm. Ska försöka få igång sonen lite märks att han är dålig han bara sitter orkar inget och bara snäser åt en, orkar inte bry mig.
Idag var det då nåt med bilen igen då :( I morse var allt som det ska resan in till Kalmar gick bra. När jag skulle hem så gick allt också bra, handlade lite på Maxi sedan åkte jag hemåt, när jag kom till Haraldsmåla avfarten började bilen bete sig underligt, den blev svår körd och drog åt höger, mycket. Hittade en plats där jag kunde stanna och gick runt bilen för att kolla om jag såg nåt konstigt och det gjorde jag ju, det var punka på höger fram, har aldrig kört en bil som fått punktering så det var en ny upplevelse. Ringde då min kära make eftersom jag inte kan böja huvudet neråt för värken och undrade om jag kunde köra på det hem , det blev så för han blev då inte så värst glad, nya däck som sattes på förra veckan. (han blev dock inte arg på mig) så nu måste jag låna svärmors bil i morgon, hoppas att det går bra för annars är jag strandsatt och jag måste in i morgon, föreläsning = mycket viktig inför tentan v9. Nu lagar jag lite mat tror jag får väl äta själv för maken jobbar över sonen vill inte ha och S är på sin APU till 19.00. Sånt är livet :)

Inga kommentarer: