21 februari 2009

Någon klubbade mig i huvudet....

Plötsligt blev jag så trött, vill lägga mig men då kan jag ju inte sova i natt, det är mitt största problem. Dagen har lunkat på, lång mys morgon i pyjamas och bara slappa. S drog till kalmar med A och kollade på balklänningar. Jag har städat lite och plockat undan, lunchat och handlat. Har även förberett allt till smörgåstårtan så det är bara att smeta på och in i ugnen, ska bli mumma med en god grekisk sallad till. Ska försöka ta mig i kragen och hänga upp tvätt och renskriva en föreläsning men svårt när John Blund hänger en i hasorna hela tiden.

Är lite låg idag känns som om allt är motigt nu igen, annars har det flutit på bra och jag har hängt med men nu ja jag vet inte orkar inte bry mig, är trött på att alltid försöka men aldrig få nåt tillbaks. Känns som om jag springer i en uppförsbacke men kommer ingen vart. Varför lever jag detta liv, har jag valt det eller? skulle man ha gjort på ett annat sätt om man fick chansen att ändra sitt liv, vet inte jag älskar mina barn och man så de skulle jag inte vilja byta bort men många andra konstiga val som man gjort i sina dar...


Att misslyckas betyder inte att jag är misslyckad. Det betyder att jag inte har lyckats ännu.

Att misslyckas betyder inte att jag inte har utfört någonting. Det betyder att jag har lärt mig någonting.

Att misslyckas betyder inte att jag har varit en dåre. Det betyder att jag har tillräckligt med tro att försöka.

Att misslyckas betyder inte jag har skämt ut mig. Det betyder att jag har vågat försöka.

Att misslyckas betyder inte att jag inte har gjort det. Det betyder att jag har gjort något på ett annorlunda sätt.

Att misslyckas betyder inte att jag är underlägsen. Det betyder att jag inte är helt perfekt.

Att misslyckas betyder inte jag har slösat med mitt liv. Det betyder att jag har en anledning att börja om från början.

Att misslyckas betyder inte att jag borde ge upp. Det betyder att jag bör försöka ännu mer.

Att misslyckas betyder inte att jag aldrig kommer att klara det. Det betyder att jag behöver mer övning.

Så ge aldrig upp, det är av misstagen som vi lär oss!

Inga kommentarer: