23 februari 2009

Måndag 23/2

Trött och mer trött. plötsligt har jag fått någon slags trött sjuka vet inte vad det är eller beror på. Vill bara sova. Har haft en bra dag i skolan med två redovisningar och fick VG på den sista, känns bra för självförtroendet. Hem fick så jäv..ont i magen trodde jag skulle spricka, undrar vad det kan vara? ner till Nabben och kalas halvt böjd för det gjorde så ont. sitta och vara trevlig men det gick och fick snällt trycka i mig lite smörgåstårta med. Farmor var hemma med och jag blir lika imponerad varje gång jag träffar henne ( borde vara oftare) Hon är 98 år och väldigt pigg för sin ålder måste jag säga. Man inser lite smått att har man bara hälsan så kan man kanske se fram emot ett långt liv, om man brås på den sidan av släkten förstår..
har suttit och kollat runt bland mina bloggar ( har blivit beroende) tycker att det finns så mycket otroliga människor som lämnar ut sina liv, skriver på sådant fängslande sätt att man inte kan låta bli att återvända varje dag, känner nästan som man är en i familjen fastän man aldrig har träffats. Sedan finns det de som man bara vill ge en sådan bamse kram för att de har det så jobbigt, man vill hjälpa men det är svårt när man inte känner dem mer än genom blogg prat, men jag tänker på dig och jag hoppas att du snart får precis det som du längtar efter, för även om jag inte känner dig så verkar du så ensam och jag tycker inte att någon förtjänar det, alla behöver känna sig som nummer ett och att få bli bekräftade varje dag även du. ingen nämnd men jag vet och kanske du som jag skriver om förstår att det är dig det handlar om. Det kommer en dag för dig med även om det känns långt borta just nu, det gäller bara att öppna dörren och våga släppa in någon igen i det där rummet som man har stängt dörren om och slängt iväg nyckeln. Jag vet det är lätt för mig att säga som sitter med hela paketet och jag kan bara säga att det är inte lätt men man måste försöka.. nog om detta. Ska strax hämta hem dottern som suttit och slitit med tjuriga kunder på Algots, titta på Lipstick jungel och önska att man hade lite mer pengar på banken och kunde shoppa loss lite, eller nä varför drömma det slår aldrig in ändå för det där som det hörs överallt "Plötsligt så händer det" det händer ju inte den vanliga svensson precis. Men jag ska inte klaga jag har mat på bordet min familj är friska och räkningarna är betalda men det skulle vara skönt med lite extra i plånboken eller hur?
I morgon..vet ni vad det är för dag i morgon ?

SEMLEDAGEN



Vi ska träffas innan skolan börjar på Eklunds cafe i morgon och smaska på årets första semla..jag räknar timmarna och jag har hållit mig inte en endaste semla har slinkigt ner, visst är jag duktig :D

Inga kommentarer: