15 februari 2009

Lördag och söndag

Alla hjärtans dag började med ett strålande solsken rätt in genom fönstret, härligt att vakna så. Killarna som lanade nere var godkänt tysta och natten flöt på okej. Det är bara jag som är så lättväckt så jag vaknar ju vid varje ljud de gör. Men jag ska inte klaga det har varit betydligt mera och högre ljudnivåer. Dagen flöt på sedan och jag försökt hinna med så mycket som möjligt men sket i det till slut. Blev en lång promenad ut till Öknö, var kanon väder. Solen sken och det blev en del kanon kort :) Gillar det.Sedan började jag förbereda för kvällen, luktade väldigt gott måste jag säga:D fick lite hjälp med stuvningen men däremot tog det en väldigt lång tid så gratängen brändes vid men det gick att äta som tur väl är.Gästerna kom, fick en alla hjärtans dag paket med godis och lotter, så gullig :D Kvällen blev väldigt trevligt med god mat och tv. Då kommer vi till det här med Melodifestivalen...Var ju en flashback igår kände jag från det glada 80 - talet. HEAT gjorde en kanon spelning och det lät precis som Europe när de började. Röstade faktiskt för man blir så där löjligt sentimental när man hörde det. Kul med att den gick direkt till Finalen. Måns halkade in med men han är inte min största favvo, lite för smörig i mina ögon då men vackra ögon har han allt :) Jag måste också säga att program ledaren Petra Mede är kanon , de får säga vad de vill men hon är rolig och bitsk och kan få en att skratta, det är inte stelt heller. Nu får jag väl kritik men det skiter jag i för jag diggar henne.

Sedan blev det kortspel, J och T hade kommit med så vi spelade kort lång, S vann som vanligt :D men det var kul ändå. Tog ett parti 500 med men det var svårare när man var så många, vi fick ge upp för vi höll på att somna, klockan var ju bara halv 1. De åkte hem och jag tog mig en titt i köket sedan gick jag och la mig orkade inte fixa i ordning, vet ju att det finns kvar i morgon. Sovit gott i natt och så blev det då Söndag.
Sov till 9.50 då skrek smirre så jag höll på att få spader. Älskar denna katt men ibland så önskar jag honom alla väders väg. Frukost med syster yster sonen nr 2 som sovit här i natt, har inte märkt av dem. Skönt när det funkar så bra :D Ska ut och gå en sväng idag med blir en tripp ut till Verkholm tror vi, ska kolla in J hus när det är ljust, har bara sett det i mörker, det blir en lagom promenad i detta underbara väder solen strålar och det biter i kinderna, ska fota mera.
Måste läsa med för i morgon har vi ett bok seminarium och jag har då inte hunnit så långt i boken som jag önskar men det går, bara det är tyst här hemma.
Ska gå nu så jag skriver mera sen, Njut av solen det ska vi :D

Inga kommentarer: