6 februari 2009

Olika takter.......

Jag tror att jag börjar bli lite lätt skadad av skolan, vi har haft en uppgift där vi ska hitta 3 takter i en melodi och sena fixa det på en bra barn nivå. Efter lite slit så fick jag till det minsann :) men nu lyssnar man till takter överallt, på väg till Kalmar idag så lyssnade jag på Martin Stenmark och kom på mig själv sitta och slå bas takten på benet. Skönt att vi har redovisat den uppgiften idag så man kan sluta takta mer.
På förmiddagen läste jag nästan klart boken, skönt. Sedan tog jag en skön promenad bort till Mölstads skolan och lämnade tillbaka alla böckerna som jag lånat av S och även svaren på en uppgift vi gjorde i L klass. Men när jag var i min gamla klass blev jag inbjuden av barnen och fick lyssna på en engelska lektion, de är så duktiga och det är så kul att se deras framsteg, för alla har gjort stora framsteg. Det är bra för ego känslan med att gå dit för man blir så väl bemött av alla goa ungar alla kramar och prat och ja man känner sig uppskattad och det är en skön känsla. Barn som jag inte har haft kontakt med sedan förskolan kommer fram och säger hej lotta, kul att se dig och det stärker en :D
Nu bjuder maken på varma mackor så jag ska äta lite. Ha en trevlig fredags kväll det ska jag ha :D

Inga kommentarer: