5 oktober 2008

Vilket väder :(

Idag har du inte varit speciellt mysig, blåst och regnat, rena stormen. Var en sväng och handlade lite men nä sen har jag varit inne, skrivit på min hemtenta men ju mer jag skriver desto osäkrare blir jag på om det är rätt ;( Ingen är ute på msn heller så jag kan inte fråga, ja ja det får bli som det blir jag får väl skriva om det i värsta fall. Har fått nojan tror jag hamnade framför tv nu i eftermiddags, såg en Disney film Camp Rock hette den, den var faktiskt riktigt bra, många söta pojkar och flickor. Kan tänka mig att det blev en och annan tjej som blev kär eller tvärtom. Vad är det i dessa Disney filmer som gör att det blir en sådan succé? Det kan väl inte bara bero på att det är söta flickor och pojkar med eller att de kan sjunga och dansa, något måste ju vara speciellt eller? Ja jag kan bara säga att det är underhållande att se, lite löjligt ibland men jag kan förstå alla tonåringar och yngre att de ser på dem för jag blev sittande hela filmen.

Det är ju inte bara den här utan det är ju High school musical med, men den är jag inte så värst imponerad av, lite löjlig men jag har sett den eller bara den första men ska se den andra med nu, måste se vad som fängslar ungdomen så mycket :)

Vill ungdomarna att detta ska ske att det ska vara som på film eller? Det ger en ganska fel bild av verkligheten, tycker jag för det är sällan så svart och vitt som det är på film, men jag kan förstå varför de drömmer om det, vem skulle inte vilja möta en sådan snygging på ett läger, visst lite motgångar men visst det blir dem till slut och den elaka tjejen får skiten. Ganska så förutsägande men igen jag gillar det ändå. Så fram med flera musik filmer för vem minns inte vår dröm film Grease, det var våran High school musical och camp rock, älskar Grease än idag och det händer att jag sätter in den i videon, ja det är en vhs ingen dvd. Sedan sjunger jag med och ni ska bara veta jag kan danserna med ;) Så sluta aldrig att dröm om att något underbart ska hända för det kan ju faktiskt göra det men nä inte som på film eller?

Inga kommentarer: