17 oktober 2008

Idag är det en ny dag eller? Har varit jobbigt nu i ett par dagar, vet inte varför men det har det. Allt känns natt svart och inget är roligt. Har fått kämpa mig ur sängen, kämpat mig till skolan, kämpat mig igenom kvällarna tills jag fått lägga mig igen och sovit, det är det enda jag vill just nu. Men jag måste rycka upp mig för inte blir det här bättre, måste försöka hitta något positivt och det har jag. I går klarade jag av min redovisning, idag har vi haft vår sista DUGGA och jag skrev fyra papper, inte dåligt sen får vi se om det blir godkänt men tror det :) Efteråt skulle vi göra ett grupparbete men vi slapp :D lärarna tyckte att vi hade arbetat så bra så de gav oss ledigt. Åkte hem och har mest slappat hela dagen. har fixat det jag måste till på måndag, fixat spelcafet, tvättar S nya kläder och har även hunnit luncha inte dåligt. P kom precis hem, han ska ha lan ikväll( hoppas jag, om de inte sviker igen )S kanske ska till kalmar och Palace ikväll med sin kompis A :) kul hon behöver komma ut och träffa lite folk. Jag har inga planer alls för kvällen, blir nog Mord i Midsomer och lite gott sen sängen. Brukar inte vara något bra på tv på fredags kvällarna, tråkigt men sant. Snart dags för Halloween festen och jag vet ännu inte vad jag ska ha på mig, alltid samma plåga. Ibland önskar jag att vi kunde komma som vi är och skita i att klä ut oss men samtidigt är det kul att se hur alla är. Har blivit många variationer på de här åren. är lite nytt folk med i år och det tycker jag är bra, behövs nytt blod i samlingen. Vad har mer hänt då...ja vi har bokat biljetter till nya Bond filmen den 31 oktober, ska se den med P och H. Det brukar vi göra och så äter vi ute innan, mysigt.
Hittade ett recept på en efterätt på en blogg som jag tänkte dela med mig, ser väldigt smarrigt ut. Måste bara testa det :D


Färska bär varvade med yoghurt grädde och drömsmulor!

För 6 personer

2½ dl vispgrädde
1½ dl matlagningsyougurt (el smaksatt, t.ex. vanilj)
500g (ca 1 liter) färska bär, välj mellan blåbär, hallon, smultron, röda vinbär eller jordgubbar. Vad årstiden har att erbjuda?
15 Drömmar

Vispa grädden ganska hårt och blanda yoghurten. Rensa bären och dela ev. stora bär som jordgubbar. Bryt sönder drömmarna o varva bär, kaksmulor och yoghurt grädde i snygga höga glas el bägare. Dekorera med bär på toppen och servera!

Visst ser det gott ut? måste pröva det någon kväll när jag känner att jag behöver en kaloribomb. (Jämnt då, FNISS)Alltid godis sugen, fast jag kämpar med att inte äta onyttigt. Knaprar morötter just nu så snart växer det nog ut öron på mig ;) Nä Tjingelingen på er :) Hörs en annan dag. Ha en trevlig helg

Inga kommentarer: