25 oktober 2008

Lördag och solen skiner :D

Härliga lördags morgnar, lugnt och skönt och hela familjen samlad (för ovanlighetens skull). Gillar att sitta och läsa tidningen och prata lite då och då men ändå höra de andra. S och jag har hunnit gå en lång promenad i det fina vädret och nu ska vi fika lite, det är ju lördag ;). I går var jag på sammanslaget i gympa salen på parkskolan, var otroligt mycket ungdomar i alla dess åldrar och det spelades fotboll, handboll och frisbee, Frisbee var en annorlunda sport vill jag då säga, fattade inte mycket om regler och sånt men det var ganska så underhållande att se på. Det var även lokala band som spelade och jag lyssnade på gruppen Seven, det är bara ett tjej band som kör covers men ska skriva egna låter med, de går i år 8 på Parkskolan och de var riktigt bra :) Så go tjejer. Jag hängde med grannen och skulle kolla vad ungdomarna styrde med, typ lite nattvandrare. Men för ovanlighetens skull var det väldigt mycket föräldrar ute och kollade på vad alla gjorde, bra tycker jag. Pratade med en som ville att jag skulle börja vandra men jag ska tänka över det lite, jag vill men det känns som om jag har häcken full just nu och kanske orkar jag inte ta på mig mera men jag skulle vilja vandra för det är en bra sak att göra, att kunna hjälpa ungdomarna om det behövs eller bara prata med dem och kolla läget. En sak vet jag dock, det är för lite föräldrar som vet vad deras barn gör på kvällarna. Nu har jag precis fikat, gott, blev kladdkaka och the, väldigt onyttigt men väldigt gott. Min älskling håller på med ved förrådet P ska hjälpa till och jag hoppas att det händer lite idag. Nä ska kolla upp lite saker så ha det så gott :)

Inga kommentarer: