8 oktober 2008

Tack för alla tummar:D

Tack alla ni som höll tummarna, det gick bra. var skit nervös men lyckades prata lugnt och de fattade vad jag sa så det känns så skönt :)Hem till min sjukling (som är mycket bättre idag)och vi lunchade lite, nja inte jag jag shakade, ganska trött på det nu. Sen gick jag ut och grundade det som är byggt till vårat nya ved förråd, jag gillar då inte höga höjder så det blev att stå på tå och det känns nu i armen. Sen när jag ändå höll på tog jag gräsmattan med, hoppas verkligen att det var sista gången för i år, fixade mina ogräs drabbade land med så nu är det höst fint i trädgården. men nu är jag då istället skit slut, värker både här och där men det känns bra ändå för något har blivit gjort. Är lite deppig fick veta att min farmor är dålig och fick åka till sjukhuset igår, har så dåligt samvete för att jag inte har besökt henne på ett tag nu, önskar att jag gjorde det oftare för vem vet hur länge hon finns bland oss. Hon fyllde 96 år i maj och är faktiskt ganska så pigg för sin ålder. I morgon ska jag åka med två andra och hälsa på henne. Hon och min farbror är de sista på min pappas sida som är i livet, finns andra med men de är de närmsta. Får lätt panik när alla försvinner en efter en. Min syster och jag har snart bara varandra och det tycker jag är hemskt för vi är inte så gamla. man ska ju ha sina föräldrar i livet tills man blir gammal, inte innan man fyller 35 år. Nu har jag då en stor lust att lägga mig på sängen och blunda men det är livsfarligt, bättre jag börjar planera middagen istället, blir stuvade makaroner och stekt korv idag, barnmat men det mättar och tar ingen tid så det blir kanon. :D Tjingelingen på er.

Inga kommentarer: