6 oktober 2008

För mycket men samtidigt inte nog...

Vilket väder, det kan verkligen skifta dag för dag. Har fått en massa gjort idag, tyvärr inte mycket på min hemtenta men det får jag ta igen senare. jag har tvättat en hel del, det är ganska konstigt för man fixar allt tvätt och är nöjd men sen är det tomt typ ett par dar sen är korgen plötsligt full igen. Så boring det är att tvätta och stryka för det tar då aldrig slut.Har varit iväg och handlat, S har beställt tunnbrödsrulle i kväll så det får det bli.hon ligger här hemma med feber och så dunder förkyld, tror att hon har en Disney dag, låter som Ariel är på tv. Det är skönt tycker jag att de kan se sådana filmer fortfarande, att de vågar stå för vad de gillar och inte skämmas för det. Här i detta hem har Disney varit en stor del, det var fängslande då och är lika fängslande nu. Köpte nya Mord i Midsomer idag, vill se den ikväll men tror att det blir svårt innan cityakuten börjar, tiden räcker liksom inte till. Vet ni vad jag tycker är bra? jag läser en blogg som en tjej skriver, man får följa hennes sons uppväxt. är så härligt att se och höra alla framstegen som barnet gör. Nu har då de lite problem med sömnen och det är precis som när min P var liten, har alla småbarns föräldrar typ samma problem? Man är iallafall helt maktlös när de inte vill sova, man gör nästan vad som helst för att det ska fungera och det gör det ett tag, men till slut orkar man inte mera. Då ska man bli av byt, använd era föräldrar och vänner, för det är så viktigt att hela cirkeln fungerar, kommer man i otakt så är det skit jobbigt, min son skrek i ett helt år mellan 23.00-04.00, jag sov sittande i soffan med honom, snacka om att vara skit slut.Men jag utnyttjade min mamma och syster, de fick ta över när det var som värst så man fick sova. jag kände mig som världens sämsta mamma som lämnade bort honom men för att allt ska fungera så måste man, och idag vet jag att han tog ingen skada av det, fast jag förstår att du tycker det är jobbigt att lämna honom men samtidigt vet du ju att han har det bra hos dem han är för de älskar honom precis lika mycket som du gör. Men man klarar det fastän det är så jobbigt just nu, allt kommer ordna sig för denna familj med när deras nya liv kommer i sin vanliga ordning. Kan sakna tiden när barnen var små, nu tycker man att den tiden var så lätt ( men det var det inte)Nä jag älskar dem precis som de är idag och det är skönt att se att man faktiskt har lyckats, de är rediga och så goa (Fniss, nu skryter jag allt tror jag). Men det jag vill säga att alla åldrar i ett barns liv har sin tjusning och sina problem, men man löser dem. Det är en del i en resa som gör med dem innan låne tiden är över. Tjingeling på er :)

1 kommentar:

DeadUntilDark sa...

Tack för dina ord, jag blir helt rörd.
Det är som du säger, man känner sig så maktlös och som en sån dålig mamma när det inte fungerar. Man gör vad man kan, men det räcker ändå inte till. Och just det där att vara beroende av andra, jag hatar det. Men för tillfället måste jag nog acceptera att så är fallet, annars kommer jag inte orka! Jag hoppas, och tror att det kommer bli lättare när vi flyttat och kommit i ordning lite. Då har vi fler rum, och vi kan turas om att sova + att tiden som nu går till renovering och flytt kan man lägga på Devin.