20 oktober 2008

Stressig morgon :)

Allt går åt hel.. just nu känns det som, inget blir som jag vill.I morse försov jag mig, inte mycket men det räckte för att min normala rytm blev störd. Frukost i en hast och fick liv i sonen, han kom dock upp ordentligt och i tid, ser lovande ut. Han är på Algots denna veckan så det är väl därför det gick lätt upp, han slipper ju skolan.Tur att jag inte skulle in till Kalmar med för då hade det blivit väldigt sent. Nä till Mölstads skolan åkte jag och fick ett väldigt mysigt mottagande av alla mina gamla dagis barn, är så härligt att kunna följa alla som man har haft som små söta rara barn ( det är sant, i 9 av 10 fall är alla kanongoa tills föräldrarna kommer, då flyger djävulen i dem :D)Många av dem går redan i 4 nu och då hade jag dem som 1 el 2 åringar och fram till 6 år, älskar mitt jobb, det är ett privilegium att få låna andras barn under dagarna och se dem utvecklas.Ja då skulle jag börja med mitt arbete men nej då det gick inte alls, jag har inte den blekaste aning vad jag ska jobba med, helt blank. Snacka om att få ångest, så i morgon är det bara att bita ihop och be Katarina om hjälp för detta löser jag inte, det känns skit ska ni veta. jag har kollat runt lite idag och jag har kanske två ideer men vet ej om det är rätt det som jag har tänkt mig, jag blir tokig på sånt här jag vill kunna fatta precis som alla andra gör... :(. Hem då vid klockan 13.00 eller jag handlade lite innan, var ju tvungen att se honom i affären ju. Lunchade lite sedan kom S hem på lunch, satt och snackade lite mm sen stack hon igen, och nu sitter jag här ensam och deppig, önskar att jag hade väldigt mycket att skriva för det5 är tyst och lugnt här och det skulle funkat bra känner jag, nä nu ska jag göra något nyttigt istället för att sitta här och gnälla en promenad kanske. Har funderat på att göra ett besök på Violen, Svalörten ska ju flytta dit och det vore kul att se lokalerna ja vi ser vart fötterna bär mig. Må så gott bay :)

Inga kommentarer: