12 oktober 2008

Seg söndag...

En vanlig söndag, sov länge, sen frukost = med hela dagen är sen känns det som men jag är lika trött ändå så de extra timmarna i morse hjälpte inte. Fick hem en trött make igår, det hade varit värsta röjet på den där båten verkade det som men han hade haft kul och det var ju poängen. Funderar på om man skulle samla ihop ett gäng och ta en sån resa men jag skulle nog få rätt tråkigt, ensam nykter på en stor båt, nää låter inget kul allas. Inte för att jag behöver alkoholen för att ha kul, jag har kul ändå men det finns de som tycker att man måste dricka om man ska med, men jag kan både vara sprallig och fnittrig utan sprit så ....
Var en sväng hos min farmor med idag hon är hemma nu och ser mycket piggare ut, man kan undra vad som driver denna lilla dam, hon verkar orka med hur mycket som helst ändå fast hon är 96 år. Hon blev väldigt glad när hon såg mig iallafall och jag satt hos henne i 2 tim när min farbror var på ett möte så hon slapp vara ensam, hon gillar inte det. Hoppas att jag kan åka dit lite mera nu ska försöka planera in det när jag slutar tidigt i Kalmar. Nä ska läsa färdigt boken som skall vara läst till i morgon, ovanligt så är den faktiskt bra och väldigt intressant så det blir ej så jobbig läsning. Tjingelingen på er :)

Inga kommentarer: