11 oktober 2008

SOV MORGON :D

Lördag och jag har haft sovmorgon, så jäkla skönt. Inte illa menat älskling men du är så morgon pigg så när du är borta så sover hela familjen LÄNGE :) Blev frukost vid 10 tiden S och P kom lite senare. Hann sitta i lugn och ro och läsa tidningen alldeles själv.Efter de vanliga morgon bestyren så startade jag tvätt maskinen och strök alla kläderna, så duktig. Medans jag stod där och strök såg jag akvariet i ögon vrån hela tiden och nu är det så att mina fiskar har under en längre tid simmat i en svin stia, så skitigt så, så när jag var klar med strykningen så tog jag tag i det. Jag har nu slitit i 2½ timme men nu är akvariet rent, så nu har jag två glada guldfiskar i ett rent hus. Jag har då pratat med dessa fiskar många gånger att jag tycker det är dags att de simmar till fisk himlen men de är inte så intresserade av det tyvärr, orkar inte med det just nu och vill lägga ner men det går ju inte när fiskarna lever, så det är bara att le och låta det ha sin gång. Men nu är jag skit slut fattar inte hur jobbigt det är att göra rent akvariet ( är ett 110 liters). Ringde och råkade väcka min älskling vid 11 då sov de så gott i sina hyttar och båten hade precis lämnat Åland typ, kan ju undra när de är hemma i natt?. Men bara de kommer hem och har haft roligt så spelar tiden ingen roll. P är både glad och nervös, han vill så gärna åka till en kompis och lana men de är för många redan men det är en kille som kanske inte kommer och då fick han ta hans plats så nu väntar han här oroligt, när mopeden står still så har han inte så mycket att sysselsätta sig med, för antingen åker han moped med de kompisarna eller så spelar han dator med andra kompisar, är inte lätt när man inte kan göra något av det. S hade en kompis här i går kväll och de kollade på Heros, var väldigt fnittrade en stund och prat men det är kul att höra så jag störs inte av det alls. Jag satt i soffan med massor av ljus tända och tittade på Mord i Midsomer, hade sett det men det gjorde inget för på tv var det då inget att se. Ikväll däremot börjar Brottskod försvunnen, det är bra så det ska jag börja följa igen. Nä är dags att börja planera middagen men har ingen aning vad det ska bli,det löser sig nog. Min Farmor kanske får komma hem idag, lite tidigt tycker jag när hon är så gammal och de inte riktigt vet vad som är fel på henne, hon har fått pencellin och medicin mot hjärtat ( det skenar till och från) men sjukvården idag ger jag inte så mycket för, de som jobbar gör ett kanon jobb men ledningen som bara skär ner och säger upp folk. Man kan vara glad att man är frisk och slipper söka upp dem. Tjingeling på er :)

Inga kommentarer: