4 oktober 2008

Marknadsdax :D

Äntligen ska jag få gå på marknad, har inte varit på en ändå denna sommar. har inte blivit att vi har åkt, är igentligen bara jag som är tokig i att gå på marknad. Efter en lugn morgon med frukost, nästan hela familjen var samlad. Innan vi gick så hjälpte jag K först med sladdarna på utsidan så att vi kan få igång HD boxen, det blev väldigt bra. Han är duktig den jag är gift med :) S och jag promenerade in till köpingen, det tar ca 10 minuter och är skönt. Det blåste lite men solen sken så det är kanon väder att gå på marknad, men som vanligt när man kommer upp så kan man inte gå, är så himla mycket folk. Det är bra för köpmännen men blir jobbigt i längden, köpte lite frys påsar, munkar måste ju fika sena ju :) Sen blev det de obligatoriska choklad topparna, Är kanon att ha dem i frysen och ta upp när man är sugen eller till kaffet om man får främmande.När man går där och tittar på allt folk så slås man av att det finns en väldigt massa folk som man aldrig har sett, menar bor på ett ställe med inte så stor befolkning man har ju sett många men på en marknad kryllar det av folk som man aldrig ser i vanliga fall. det är också en väldigt blandning av folk, en del så udda så man kan fundera var de kommer ifrån. Men det finns väldigt gott om barnvagnar och det tycker jag är positivt, måste födas mer barn här i mönsterås. Många gnäller över vagnar på marknader men självklart måste barnen få följa med, det är ju en otrolig upplevelse för ett barn. Såg något som jag skulle vilja ha en hund valp, jag ska nu inte skaffa mig en men OM jag skulle det så blev det en Berner sennen tror jag.Såg en idag han var 5 månader och så mysig.
Kan även tänka mig en schäfer men då vill jag ha en långhårig. Nu ska vi då inte skaffa någon hund men det vore kul. Det räcker med vilddjuret som vi har just nu.

Har faktiskt lyckats skriva en hel sida till min tenta och det låter ganska så bra, inte för att skryta men jag hoppas det gör det. Det är lättare än jag trodde men jag är långt ifrån färdig men det är ett par dagar kvar så det är bara att kämpa på :)

Inga kommentarer: