30 september 2008

Rolig dag :) och lite allavar.

Har varit med barnen idag, så himla kul. Har haft ett arbete som gjorde att jag fick besöka min VFU plats igen och dess härliga ungar. De går nu i 2 an och har lärt sig otroligt mycket sedan jag var där, vilka framsteg så roligt att se. Ska tillbaka längre fram och göra ett arbete med dem, ser fram emot det ja :) Var ute på en hemsida idag, blev lite snopen faktiskt. Det handlar om dockor men inga dockor som helst, de används som rediga bebisar och de ser ut som riktiga med. Människor köper dessa dockor och sedan behandlas dom som familjens bebbe, okej tänkte jag men dockorna är verkligen lika barn men varför har man en docka? Jag kan kanske förstå om man har dem och sparar på men dessa människor lever för sina dockor. Okej de kanske inte har några egna barn och har dem istället men ja jag förstår inte riktigt. Gå in och kolla på dem de är riktigt fina. http://www.babybuntinsnursery.com/.
Okej nu är det snart Oktober då och det betyder Insamling till cancer fonden, använder ni det rosa bandet? Har ni skänkt några pengar? jag gjorde inte heller det förrän jag hittade en knöl i mitt egna bröst. Det var 5 långa månader innan jag vågade söka läkare och ta reda på om den var elak eller inte, det var den ej som tur väl var men jag opererade ändå bort den. Nu hoppas jag att alla köper sig ett Rosa Band och bär det för det är en hemsk sjukdom, tro mig jag vet. Min pappa avled av den sjukdomen och det har varit en jobbig färd. Jag kommer bära mitt band och jag kommer även skänka pengar, inga mängder för det har jag tyvärr inte men det jag känner att jag kan avvara, vad gör DU? Om alla skänker lite så blir det ofantligt mycket, det kan jag lova.

Inga kommentarer: