11 september 2008

God morgon kl är 9.11

God morgon, sitter här och väntar på att dottern ska vakna, men troligtvis sover hon länge bara för att jag vill börja städa, men snäll som jag är så startar jag inte dammsugaren. har suttit och tänkt på alla dessa barn som jag har arbetat med under de 21 år jag har jobbat inom barnomsorgen, det är en hel del kan jag säga. Idag möter man en del av dem med barnvagnar på köpingen eller när de kommer och skolar in sina barn på förskolan. Konstig känsla igentligen menar det är väl bara de som blir äldre eller? Men jag kan säga att det finns en hel del underbara små barn, större barn och ungdomar även vuxna i dag som man ser att det har gått bra för, även en del som man trodde det skulle å åt skogen för har det ordnat sig och det känns bra. Det roligaste är faktiskt när de kommer ihåg en och kommer fram och frågar om jag inte varit deras "dagis" fröken, värmer ens hjärta kan jag säga, man har gjort något avtryck i allafall :)Man har gjort vad man kan och det är väl det man kan göra med de förutsättningar man har i dagens läge. Jag älskar att arbeta med barnen i alla fall, det är aldrig tråkigt för det händer saker hela tiden och de slutar aldrig att förvåna en med vad de gör och så vidare. Tyvärr ser man dock att det är barnen som tar skada när det dras ner på personal och att man ska snåla, men ska man verkligen snåla med de som är vår framtid? Det är de här barnen som ska ta efter oss men det blir inte lätt med de krav de har på sig och inget stöd har de, ska bli intressant att se vad som händer när en annan ska gå i pension, finns det någon där för mig då tro? Förhoppningsvis gör det det annars får man väl ta det som det är. Hoppas det kommer några böcker till mig idag, annars blir det problem, för de ska vara lästa tills i morgon och någon super kvinna är jag dock ej, menar 2 böcker finns inte en chans att jag hinner läsa det, hade det varit skön litteratur hade det vart en annan femma för det kan man ju läsa mellan raderna men inte dessa tråkiga fakta böcker. Alla är faktiskt inte tråkiga men kan säga att jag förstår inte riktigt varför vi läser en del böcker de har liksom inget sammanhang med det som sker på golvet, men men det kommer kanske senare så att det klarnar.


Min vän idag, eller en betydligt äldre modell, önskar att jag hade en central damsugare men det ska det bli, den här sjunger på sista valsen nu så nästa blir en centraldamsugare. Tjingeling på er :D

Inga kommentarer: