23 september 2008

Kväll då kl 18.31

Mätt och belåten är jag, middagen blev kanon rena söndags middagen ju. Älgstek med potatis och sås och mycket grönsaker, mums. Tog upp fel köttbit men vad gör det för det gick ju det här med, hoppas svärfar skjuter någon ny älg nu bara så det blir lite påfyllning i frysen. Har faktiskt läst klart min bok som jag skulle men gud så tråkig den var rena sömnmedlet, fattade inte hälften heller, tycker att vi har en väldigt konstig litteratur men våra lärare ska väl veta så. I kväll är det Pilates igen, har varit lite tveksam om jag skulle gå eller inte men jag kan ju göra det som jag känner är okej och skita i resten. Var i Ålem och satta blommor på alla gravarna idag, blev så fint så men insåg att det är dags att plantera igen, tycker inte jag gör annat så nu får det bli ljung så är det vinter förberett. Snart är det marknad, jag älskar marknader, åkte från Stockholm varje år för att gå, tycker det är en speciell stämning att gå där och allt folk som trängs, sen är det bara skit som säljs men vad gör det jag handlar inte nåt iallafall eller brukar inte göra det.Förr hade jag som tradition att åka till Viserums marknad och Rocknebys men inte de sista tre åren. Har varit annat så jag har inte kommit iväg. Men på söndag så är det dags igen då, det blir ju i allafall choklad toppar att stoppa i frysen, det är mumma det. Nu är alla kläder tvättade med och lite stryk tvätt kvar, tar jag i morgon, det är rent i köket efter middagen och jag kan bara slappa fram till 19.00 då vi åker och solar. Ska bli så skönt så. Tjingelingen :D

Inga kommentarer: