22 september 2008

Måndag igen då ...

Vaknade halv 8 idag och det var helt mörkt i rummet, kan ju inte påstå att det är lätt att kliva upp då. Men det gjorde jag dock. Ingen smärta i ryggen = underbart. Fick iväg sonen i skaplig tid och ringde kiropraktorn, fick tid kl 14.00 skönt. Har gjort en hel del idag, det är skönt när det mesta funkar utan smärta. Bäddat rent och tvättat 3 maskiner. Har läst en av de tre böckerna jag har till nästa DUGGA men gud så tråkig den var. Sedan skjutsade jag dottern till skolan för det regnade, passade på att slänga allt skräp på återvinningen, tv kartongen var väldigt klumpig men nu är den väck :). In till O-Hamn då, tog ca 12 min inne hos kiropraktorn, 3-4 knäppar bara sen var det okej, skönt men 400 kr fattigare men det är det värt, nu har jag en hemsk träningsvärk i ryggen, skinkorna och ut i vänster ben och det kunde jag ha ett par dar sa han, mindre kul då. Han rekommenderade mig att gå på massage med, okej det är inte helt fel så det ska jag boka när jag får lön nu på torsdag. Gick lite och kollade i affärer i O-Hamn, blir inte så ofta man handlar där för det finns ju mera i Kalmar. Hittade lite till Sonen men det får vänta tills han är med, annars blir han skit sur.Får övertala honom att ta bussen in på torsdag när det är studiedag och handla sig ett par jeans, behöver han verkligen. När jag kom hem tog jag då tag i stryk tvätten, det är så tråkigt och så mycket. Brukar hålla efter det men nu har det inte gått med ryggen så nu tar jag lite undan för undan. Lagade nåt nytt idag igen till middag, blev hjort skav med en massa gott i och det blev helt okej faktiskt. Till och med ungarna åt utan att klaga :)Så nu har jag igentligen inget att göra då, känns konstigt. P har precis klippt gräsmattan,Utan att klaga. Skönt att slippa det för en gångs skull, fick muta med bensin till moppen och då gick det bra. Nä tror att jag ska gå en sväng till NETTO och köpa den nya Mord I Midsomer. Kan jag titta på den ju smart jag är. Tjingeling ;)

Inga kommentarer: