9 mars 2010

Tisdag den 9 mars 2010

Seg morgon, vaknade snett. (Alltså jag vaknade på fel sida typ) Men upp kom jag och höll på att driva sonen till ett nervöst sammanbrott men även han kom upp och i tid till skolan. jag satte mig pepp till tusan vid datorn och skulle börja skriva. Det gick bra till jag skulle starta internet :( nu började det en envis kamp mellan mig och datorn eller nätverket rättare sagt. Två timmar senare funkade det..vad jag gjorde eller så har jag inte en aning om men är bara väldigt glad över att det gick igång. Han med en hel del när datorn städades, dammsög och plockade i ordning bland röran här hemma, tvättade två maskiner, han även cykla. Ja jag har börjat igen men tar det väldigt lugnt. vill inte bli förkyld igen. kändes bra idag. Måste ta tag i vikten lite är rädd att det börjar gå uppåt igen, har varit duktig ett bra tag nu men nu tycker jag att suget efter allt gott är väldigt påtagligt :/

När S slutade jobbet lunchade vi tillsammans och sedan lite slapp vid posten. har fått så många kataloger med sommar kläder och jag vill verkligen skicka efter men har inte råd, jäkla dilemma det där :( Men nåt nytt måste det allt bli, får skylla på nåt ;) eller handla för mina egna pengar som jag inte har :0.

På lördag är det melodifestival och det är dags att svenska folket väljer låt till Eurovision 2010. jag har börjat kolla runt lite på nätet och hittat en hel del bra låtar, Danmarks bidrag är väldigt bra och ja det finns flera. Ska engagera mig mera inför detta någon kväll. Vår egen tävling då, vem tror ni vinner?


Vem tror ni får representera Sverige i Eurovision Song Contest 2010?

o Anna Bergendahl – This Is My Life Upphovsmän: Bobby Ljunggren (musik), Kristian Lagerström (text)

o Darin-You’re Out Of My Life

Upphovsmän: Henrik Janson, Tony Nilsson

o Eric Saade – Manboy

Upphovsmän: Fredrik Kempe (text & musik), Peter Boström (musik)

o Salem Al Fakir – Keep On Walking

Upphovsmän: Salem Al Fakir

o Pernilla Wahlgren – Jag vill om du vågar

Upphovsmän: Pontus Assarsson (text & musik), Daniel Barkman (text), Jörgen Ringqvist (text & musik)

o Timoteij – Kom

Upphovsmän: Niclas Arn, Gustav Eurén, Karl Eurén

o Peter Jöback – Hollow

Upphovsmän: Anders Hansson, Fredrik Kempe

o Ola – Unstoppable

Upphovsmän: Alexander Kronlund, Hanif Sabzevari, Dimitri Stassos, Ola Svensson (

o Jessica Andersson – I Did It For Love

Upphovsmän: Kristian Wejshag (text), Lars ”Dille” Diedricson (musik)

o Andreas Johnson – We Can Work It Out

Upphovsmän: Andreas Johnson, Bobby Ljunggren, Marcos Ubeda

Jag har faktiskt inte en endaste liten aning, skulle inte förvåna mig om Salem Al fakir vinner, fast då tycker jag hellre att Darin ska ta det men inte igentligen..gillar inte någon av låtarna riktigt. Ledsen men så är det tycker vi är lama i Sverige när det väljs ut vilka som ska tävla. Men som sagt var orkar inte bry mig har liksom tappat lite av intresset för det där...är nog åldern eller vad tror ni? ;)

Mitt arbeta då ( glömde att skriva färdigt) det är uppe i två sidor nu och jag har fått hjälp med att rätta till alla mina sv fel. Tur att jag har en svenska lärare i familjen ;) Det känns som om jag skriver om helt fel saker och jag börjar få lite ångest ( ovanligt eller hur ;) tänk om jag börjar redovisa mitt på fredag och det är helt fel :0 Tänk om läraren säger lotta du har nog missuppfattat detta arbeta. Hjälp då dör jag verkligen jag kommer segna ner och försvinna. Nä tar tag i det mer i morgon har lite som jag vill lägga till om elevhälsan och miljön...positiva tankar ( blickar framåt och ser glad ut :).

Inget Navy ikväll utan kl är det The Mentalist sedan blir det sängen, förhoppningsvis tillsammans med maken och utan snarkningar ;) ha det gott nu alla läsare. ni får gärna lämna en kommentar är alltid lika kul :)

Avslutar med en goding som jag gillar en hel del :) Lyssna och njut.


2 kommentarer:

Caroline sa...

Det är segt att vakna snett. Jag har varit helt slut hela dagen då jag inte fått sova för Öjjes snarkningar. Men nu jäla ska det bli slut på att ;D Var på apoteket idag och köpte plåster att sätta över näsan. Håller tummarna för att det hjälper så man får soooova :D

Det är ju kanon att du fått ihop 2sidor av ditt arbete.
kram

Tiagirl sa...

Jag tittar ju inte på det där men har sett EN låt och det är ju Erik Saade's. När det är dags att rösta i nån slutomgång kan du ju peta på mig för då ska jag allt rösta på den söta glada pojken! han ska fram! :)
Låten går ju om och om här för N spelar den konstant, S kom igår och naturligtvis gnolade han på den och själv snurrar den på repeat i skallen!
Kanske är lite partisk för jag har ju faktiskt inte hört en enda annan låt!!!!