24 mars 2010

Onsdag den 24 mars 2010

Uppe med tuppen idag med, klockan ringde innan 07.00.Trött ;) Men upp kom jag som vanligt och frukosten gick bra med. S kom upp efter att ha duschat, hon var så nervös stackarn. Det är konstigt men det spelar ingen roll hur gamla ens barn blir när det gäller vissa saker så kommer de alltid att vara små och man vill inget hellre än att ta upp dem i famnen och säga att allt kommer gå bra. Idag kände jag så. Idag har vi varit i oskarshamn på sjukhuset, S har gjort en gastrop...någonting ( jämnt så svåra ord:) Hon blev sövd tack och lov för annars vet i tusan hur det gått. Men en underbart bra läkare Ulf någonting ( jag måste ha varit nervös med för jag kommer inte ihåg vare sig namn eller tid ;) kom efter och pratade med oss. han sa att det var IBS hon hade, det har vi mer eller mindre redan listat ut men det var skönt att få det bekräftat. Han sa mycket bra och kloka saker som vi tog till oss. Ett var att vi skulle sluta springa hos olika läkare för de gjorde inget bra ändå, det finns inget bot utan bara lindring. Så nu vet vi och det känns bra tror faktiskt att S är lättad med, det är alltid jobbigt att inte veta. Så nu gäller det bara att lära sig känna igen symtomen och liknade saker för att minska risken för att få mer ont, vad man äter, inte stressa mm.

Solen kom fram och det gör det inte lättare att sitta här och skriva min korttext 3 precis, vill bara ut och gå. Men har kommit en bra bit så jag kan nog ta en paus, kanske hämta paketet på Konsum, lite nya sommarkläder är aldrig fel eller hur ;) ha en bra dag Kram

Inga kommentarer: