10 mars 2010

Onsdag den 10 mars 2010

Idag vaknade jag av solen :D kan säga att det var en skön känsla. Den hade kilat sig in mellan persiennen och retade mig i ansiktet tills jag öppnade mina ögon. Härligt sätt att vakna på. åt med sonen och fick iväg honom till skolan, på mopeden tok stollen måste ha varit skit kallt ju. Sen väckte jag S ( morrade lite från sängen)hon skulle ju med och ombesikta bilen, kom iväg precis innan nio. Resan in gick smärtfritt och det gjorde besiktningen med, blev en stämpel i baken och ut for vi med glada miner S och jag. hem och till M-skolan. Skulle träffa min handledare tänkte jag, in och träffade världens härligaste människa en förebild inför mitt blivande yrke som förskolelärare. Carina heter hon och är i de äldre åren men en otroligt duktig pedagog på alla sätt och viss och har en förmåga att se det goda hos alla även dessa "problembarn" blir hon som en extra mormor till och alla älskar henne. Efter en stunds prat fick jag träffa barnen och bli presenterad. Några hade jag träffat innan på div förskolor men är alltid lika roligt att möta dem igen. Hem och vi gick en LÅNG promenad i solen, njöt av den blåa himmelen och den kalla luften, friskt. Hade god aptit när vi kom hem en varm korv med bröd ;)Sedan startade jag då min bäste vän datorn, och nu sitter jag här och skriver på mitt arbete. nä det var lögn jag är färdig S ska bara be S kolla igenom det en sista gång sedan börja läsa det högt och försöka förstå vad det är jag ska prata om :)

Nu blir det en promenad till, mina böcker har kommit till Coop. ut och njut av solen i morgon kan det regna ( inte för det gör nåt då försvinner snön ;)

Många kramizar :D

Inga kommentarer: