3 mars 2010

Tisdag den 3 Mars 2010

Hej! Var ett par dagar sedan jag var här ( förutom ett litet besök förut idag då). jag har haft massor av böcker och häften att läsa och nu snurrar det bara runt av allt som man ska förstå på allt för kort tid. Försöker komma på vad jag ska skriva i mitt manus till examinationen nästa fredag men det är tvärstopp...inte ett endaste ord har kommit ur mig och nu börjar jag bli lite smått nervös över detta. men på fredag har vi sista föreläsningen eller grupparbete och sedan hoppas jag att det klarnar. Saknar att inte vara med m som jag brukar är alltid skönt att pratat med henne när man är nervös över något, hon har alltid bra svar.
Fredagen var lugn, jag skulle göra mig till och laga kött gryta och ha lite mys med familjen men då trilla svärrisarna in och sedan blev de kvar till halv elva..då stupade vi i säng sket slut. inte för att de kom men för att det var fredag och man ska vara uppe länge men aldrig orkar pga en lång vecka med massor av slit.

I lördags var vi på bio, vi såg percy Jackson och kampen om åskviggen. Den var bra, massor med fantasy och mytologi på ett bra sätt. lite Harry Potter varning kanske men jag gilla den väldigt mycket och kan varmt rekommendera den.

Recension
Percy Jackson håller på att bli utslängd från skolan - men det är det minsta av hans bekymmer. Gudarna på Olympia och andra monster verka ha tagit klivet ut från Percys bok om grekisk mytologi och in i hans liv - och de är inte på gott humör. Zeus åskvigg har blivit stulen och Percy är huvudmisstänkt. Nu måste Percy och hans vänner hitta det stulna föremålet och avslöja ett mysterium mäktigare än gudarna själva. Se trailern på biostadens hemsida :)
Söndagen tillbringade vi hemma och bara tog det lugnt, vi han med att fira C med som hunnit fylla 21 i veckan. ett stort grattis till dig goding :D fattar inte bara att du redan är 21, tycker inte det var länge sedan vi hälsade på en liten goding hemma hos syster A :).
Veckan som varit har varit intensiv men ändå okej. Läst och hunnit med en hel del som jag legat efter med såsom städning, tvätt, strykning och motion. Idag fick jag värsta flånget och gick ut till Hopptornet och matade svanarna, väldigt skönt var det men ont i fötterna fick jag så S fick komma och hämta mig men ena hållet gick jag ;)







Var en härlig promenad i solen och det bet skönt i kinderna av kyla. Måste jag göra om snart igen. :)

Ikväll är det tv för hela slanten, Grey anatomy börjar liksom true blood, så ikväll blir det sent i säng men vad gör det när det finns så mycket nice att titta på ;) ha nu det så bra och var rädda om er..ni vet väl att ni är värdefulla för att ni just är ni...många kramar :)

Inga kommentarer: