22 mars 2010

Måndag den 22 Mars 2010

Måndag..en ny vecka och den är full med saker som ska göras. Idag började jag redan vid halv nio, :/ Gillar inte tidiga morgnar. önskar dock att jag var morgonpigg för jag får mycket gjort de dagar som jag kommer upp. Ja ett litteraturseminarium stod på schemat och en timme skulle det ta, det gjorde det också. vi satt i grupper och pratade lite sen var det slut :0 Snacka om onödig körning. vad gav detta mig? inte ett smack, hatar såna här dagar helt meningslösa och varför ska man ha dem? Planera in hela dagar så det känns meningsfullt att åka 10 mil. Hem och tog en underbar promenad i solen med dottern man känner i hela kroppen att solen är framme och det gör under. var väldigt lätt att sätta igång när vi kom hem igen. Har stekt till lite kött, blir någon slags ny rätt idag som jag aldrig gjort förut men man säger ju friskt vågat hälften vunnit eller hur :) Sedan blev det soffan och att läsa ut boken till ett seminarium i morgon, barn med flera språk. Den är väldigt bra och man förstår faktiskt att det inte är så lätt att komma till ett nytt land med nytt språk. Nog om detta.

Måste få tacka min underbara syster M för att hon använde sin ungdomstid till att spela in underbara kassett band, jag sitter i bilen till och från kalmar och bara njuter av alla nostalgi som strömmar ur högtalarna och ibland kommer det en tår. Det är underbart med minnen och att de oftast kommer fram ihop med musik. minns ni den låt som var på första gången du kysste den du var SÅÅÅ kär i? Det gör jag ;) alla låtar har igentligen ett minne både bra och dåliga, minns att min mamma älskade FR Davids låt Words, oh vad jag hatade den låten vi fick spela den om och om igen. Idag byter jag kanal om den kommer (fnissar lite). Jag tycker om att ha mina minnen tillsammans med musiken för det gör mig glad när jag behöver det och vill jag gråta ja då finns det låter för det med. Det som är roligt är att de finns på kassett band och att vi faktiskt har en bil som man kan lyssna på dem...me like ;)

har fått en jobbtid med och det ser jag fram emot, saknar barnen mycket, mycket mera än man kan tro. Smirre har fått fnatt, det märks att det är bättre väder för han springer ut och in mest hela tiden, alltså måste jag el någon annan i familjen också springa ut och in eftersom vi sätter fast han i selen, alltså katten motionerar oss ;) Inte dåligt eller hur. Fast oftast gör han så här ;)



Har satt upp mitt massagebord och igår fick sig barnen en ordentlig genomkörning, kändes i mina armar vill jag lova men de var nöjda. har lovat att massera B någon kväll och kanske får jag hit Efva med ;) det märks. Det är roligt och jag skulle verkligen vilja gå en kurs, Ingela sa i lördags när jag var och fick massage att det finns helgkurser som man kan gå för att lära sig hem grunden, kanske får bli en sådan längre fram. Just nu är jag nöjd om jag kan få personen ifråga att slappna av och få en avkopplande stund. Och förhoppningsvis ha mindre ont än innan ;)

Nu blir det till att läsa det sista i boken för att sedan ta kväll. många kramizar till er alla...GLÖM inte att ni är värdefulla för att ni just är ni och ingen annan :D

2 kommentarer:

Nettan sa...

JAG VILL HA MASSAGE!!!
Har en överraskning till dig förresten. Nyfiken?

Caroline sa...

Syrran har så roligt åt mig varje fredag typ när vi grejar i köket :D då är det den bästa musiken från 80 och 90 tal på radion. Det är låtar hon aldrig har hört talas om och jag berättar minnen, man har minnen precis som du säger till varje låt. Skulle också vilja ha bandspelare i bilen då all gammal bra musik finns på band.

Är det lika sjukt på högskolan? Syrran kan åka med bussen in vid 7 på morgonen i tron om att hon ska gå i skolan hela dagen. Men sedan kanske hon är hemma vid 11 igen för att de inte skulle ha lektionerna eller läraren var sjuk eller dyligt.Jobbigt läge det kostar ju mer än vad det smakar att köra fram och tillbaka.

Var det efter påsk du skulle börja i klassen? Alice trodde du skulle ha dem till hösten i ettan. Tok fian :D
Kram