6 mars 2010

Andra Chansen 2010.



Andra Chansen.

Duell nr 1.
Pain of salvation med Road Salt
En ömtålig försiktig låt med en inre okuvlighet. En ballad men inte en power ballad.

Pernilla Wahlgren med Jag vill om du vågar.
Den är fartig, stark liksom. Den är tuff och lite rockigare än det Pernilla har gjort förut.

Duell nr 2.
Paulin med Sucker for love.
En fartig kabaré känsla men även lite gammal 60 tals motown

Crucified Barbara med Heaven and hell.
Heaven and hell är en smäktande låt som kommer bränna sig in svenska folkets hjärta. En distad tolkning av kärlekens baksida.

Duell nr 3.
Kalle Moraeus & Orsa spelmän med underbart.
Mycket sväng, mycket fioler och mycket sång. Det är tretaktspop.

Neo med Human frontier.
Poppärla med upptempo. Som en raket mot rymden, full av energi.

Duell nr 4.
Alcazar med Headlines.
Är en Alcazar dänga, med lite Fame-influenser. En partylåt.

Jessica Andersson med I did it for love.
Det är en storslagen, mäktig, ödesmättad ballad i all sin enkelhet.



Vad tror ni gott folk?
Jag tror följande placeringar.
Duell 1 går Pernilla vidare

Duell 2 går Crucified Barbara vidare.


Duell 3 går Neo vidare.


Duell 4 går Alcazar vidare.


De två som sedan går vidare är
Alcazar

Crucified Barbara.


Men som vanligt är detta vad jag tror ;) Själv kommer jag troligen inte att titta för vi är bortbjudna till P och där är det melodifestivals förbud (fnissar lite) men sådant är till för att brytas eller hur....

Hur eller hur hoppas jag att ni får en bra lördagskväll :) kramizar från lilla mig ;)

Inga kommentarer: