25 maj 2009

Vilken dag :D
Idag vaknade jag med ett leende, solen strålade in genom fönstret och jag blev så glad. Frukost och väckte sonen, dottern ska på kryssning så hon hade sov morgon. Fixade till mig , kramade sonen och hämtade upp E. sedan bar det av in till kalmar, hämtade S. Sen for vi till Playa Öland :) Vilket väder det har varit idag, kan förstå varför ölänningarna kallar det för solens ö. Har varit hemma hos M idag och skrivit lite, blev mest nöjen (opps ;) Men vi han skriva det vi skulle innan det blev dags för en promenad, gick i ett naturreservat och hamnade vid ruinen, en sväng till Solliden sedan hamnade vi inne i Borgholm :) undrar lite hur vi kom dit. Vi hamnade tillslut på Robinson cruse och lunchade där i solen. sedan hem till M igen, då hade jag skoskav, fel skor att ta långpromenader i märkte jag men det gick bra att gå utan skor med ;)
Då fikade vi, nu låter det som om i inte gör annat men vi jobbar seriöst mycket men tar många pauser och vi gillar att fika, inget konstigt eller hur ?
Hem gick bättre än jag trodde, var inte mycket bilar över bron fastän klockan var halv fem, lämnade av mina med resenärer och for hem. Ingen middag maken fixade lite själv, skönt jag är mätt sedan maten idag. Nu kommer den tråkiga biten då...när man är en hel dag i den underbara solen och man enbart har ett linne och kort byxor så tittar ju solen lite på en då ja, nu svider det och är het som i helvetet (tror jag, har aldrig varit där då ;) = jag har bränt mig ganska så ordentligt och det borde jag inte göra,vid min ålder sä vet man hur länge man ska vistas i solen men det gick inte att sitta i skuggan. Får skyla mig själv men nu känner jag mig lite gnällig för det gör faktiskt lite ont. Ska ta en svalkande dusch innan jag lägger mig och smörja in mig i barnolja tro jag o det nu hjälper det vet jag ej.
Ikväll ska jag bara njuta, för ikväll på cityakuten kommer det en gamal goding tillbaks och gör ett inhopp




George Clooney
















Han är en av de original skådisarna som var med och jag gillade honom skarpt, ska bli kul att se ikväll :D

Nä måste vara lite social nu, kramizar :D

Inga kommentarer: