5 maj 2009

Tisadag 5/5

Grå och regnigt det var vad jag såg idag när jag vaknade, inget roligt alls. Väckte sonen som så väldigt snällt upplyste mig om att han hade minsann nationella prov i matte nu på morgonen, VAAA vi ska ju till tandläkaren kl 09.20!!!!
Blev till att ringa återbud, fick dra en vit lögn om sjukdom, gillar det inte verken att ljuga eller att göra som jag gjorde överhuvudtaget men vad gör man skolan är super viktig. Fick en ny tid av en väldigt förstående sköterska...mer dåligt samvete för min lögn. Nu var jag då sen och ni som känner mig vet att det är det värsta som jag vet, kommer alltid i tid eller nåt förre till mångas förtret ;) Blev till att gasa på ordentligt, messade en kompis och sa hur läget var och jag kom in bara 5 min försent. Har sett allas filmer idag, var en blandad kompott vill jag lova, men alla var väldigt duktiga. Filmerna var bra med roliga inslag och man fick bilder av personer som man går med men inte har en aning om vem de är, eller hur de lever, om de har barn och så vidare. Vi fick P att ta alla filmerna på en gång utan rast och sedan satt vi och åt, då ringde min telefon, jobb. Visst jobba är kul helst när man borde plugga till omtentan i morgon men jag hem en snabbis och bytte om och sen till fritids. är alltid lika kul, säger det jämnt jag vet ;) men det är faktiskt det. Nu var barnen lite för stora för min smak men det går, de är så självständiga, vill ha mer pyssel och kramizar :) knäppa jag. Barnen är underbara inget snack om saken i vilka åldrar de än är, ibland mer jobbiga och ibland mindre men ändå underbara. När jag satte mig i bilen och körde hem, kände jag hur trött jag var, blev en lång dag. hem och fixade mat Köttfärslimpa med stuvade makaroner, dottern jublade men jag är trött på färs nu, ska inte äta det mer denna vecka känner jag. Har suttit och kollat igenom mina gamla tentor och gjort musik testet på nätet, det kanske går bra i morgon vem vet, annars får jag väl göra om det IGEN. Men vore skönt om jag slapp. Ska skriva allt en gång till sedan är det Navy och Mentalist och det tänker jag då inte missa för vilken tenta som helst... han är så söt ju ;)

Inga kommentarer: