8 maj 2009

Fredag 8/5

Idag har det varit en kanon dag mest för att jag har varit ledig från skolan och inga måsten :)
Måsten fanns det och det största var att städa, blev fint när det väl var klart. Hade i oförsig tänkt mig en sov morgon el lägga mig igen när ungarna åkt men som vanligt kan jag inte, för många måsten och jag satte igång. När jag var klar inne tog jag gräsmattan också, sedan fick jag allt sitta en stund för mycket motion på kort tid. luncha duschade och fick hem dottern, vi åkte in till kalmar (hej och hå vad skoj) Var väl inte överlycklig precis att behöva åka in till kalmar när jag var ledig men vad gör man, S var tvungen att ha något smycke till balen i morgon, hittade ett efter mycket om och men. Kan säga att kalmar har ont om smycken som passar till en guld/brun klänning. Vi han faktiskt ta en fika på Eklunds med ;) gott i gott. Tog en runda inne på maxi med inte klokt vad det är dyrt men mat måste man ju tyvärr ha så det är bara att bita ihop. Hem och fixade mat blev kotletter potatis och sås, riktigt gott :) När allt var över och disken färdig då gick luften ur mig, är så glad att jag duschade på dagen för nu hade jag inte orkat, nu blir det sängen och sova för jag är skit slut, ingen rolig fredags kväll precis men vad gör man. I morgon kl 10.00 kommer E och ska fixa S, hon är så glad för det E är helt otroligt duktig på att fixa hår och smink, en riktig kanon tjej är vad hon är :) Jag tror att jag är mer nervös än dottern men det har ju sina skäl, vill inte att hon ska bli sårad, hon är så vacker i sin klänning men så skör, räcker med att någon säger ett par fel ord och det går åt skogen så nu hoppas jag att alla håller käften och låter henne njuta av sin bal. Återkommer i morgon med kort eller har ni tid så är det visning i hembygdsparken kl 14.00, kom och titta vet jag :)

Inga kommentarer: