15 maj 2009

Fredag 15/5

Äntligen HELG, denna vecka har gått fort, så fort så jag knappt har känt mig delaktig i nåt vi gjort. Men det har jag och det är inte lite vi hinner med i stål gänget heller;) Vi kan vi tjejer. Blev en kortis i kalmar idag, fört ex labbet med en massa goa ungar från Orrefors, långt bort. Men kul var det sedan blev det en sallad på kallskänken = gott men dyrt för min redan tomma plånbok. Till bilden och målade bakgrunden till ena väggen, bra blev det: Sedan hem, skönt att vara hemma tidigt en fredag. Cyklade till Gummiverkstan och hämtade bilen (cyklade i motvind = upptäckte min otroligt dåliga kondis. Flåsade när jag kom fram pinsamt) Fina däck men dyra däck, hmm men måste man så måste man, vill inte att Farbror polisen ska stanna mig på vägen in till kalmar. Fixade Spelcafet samtidigt sedan blev det hem. Ska fixa lite mat men sonen har beställt hemgjord köttfärssoppa och det är igentligen i varmaste laget att äta soppa nu men men vad gör man inte för barnen sina :)
Ikväll ska vi till H och ha det lite trevligt tills våra respektive kommer hem från mässan, goa och runda om fötterna kan jag tänka mig, förstår inte att de inte kan åka på en mässa utan att dricka, menar åker jag på nåt Ullared så skulle jag inte dricka...men det är ju jag ju.. ja tur är väl att vi är olika. Läste tiagirls blogg idag och blev bestört över hur folk blir behandlade av FK och andra myndigheter, man kan ju inte mer än berätta hur man känner sig och så vidare, förtår att hon är deppig idag det skulle jag med ha varit, jag hoppas det löser sig. Ta en paus och bara skit i allt och kryp upp i en famn och glöm FK, åtminstone för i kväll.
När man läser om sådana här fall blir man ju rädd, menar det kan ju hända att man blir sjuk och inte blir man väl bättre om man får mothugg hela tiden nä fram med människor som bryr sig och verkligen går in för att vilja hjälpa, då skulle vi inte ha så många sjukskrivna som vi har idag eller om hela arbetsmarknaden eller om hela samhället taggade ner sig lite...NU blev det mycket ilska här känner jag... lägger ner ämnet. Skulle behöva gå ut och klippa gräset men vet ni jag orkar inte, sonen vägrar och S har varit hemma för sin mage igen så det får faktiskt vara tills i morgon, kanske skulle kolla mina rosor med, har glömt att klippa dem och vet inte om det är försent nu ??? om någon vet så berätta gärna, kan ju vara kul med nåt som blommar i landen i sommar :D

Nu ska jag ta fredag, fört lite mat, tråkiga disken sedan en ducsh och sedan trevligt sällskap, låter finemang det. Trevlig kväll på er som läser.


P.s Efva filmen håller på i ca 2.18 fick jag veta :)

1 kommentar:

Nettan sa...

Det är inte för sent att klippa rosorna. Vi har inte heller gjort det :)